SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zarobki w agencjach i domach mediowych (raport)

Creative director w polskiej agencji reklamowej zarabia średnio 23,3 tys. zł miesięcznie, a planning director w domu mediowym 25,3 tys. zł - wynika z danych SAR. Ogółem wynagrodzenia w branży reklamowej przegrywają z inflacją.

Z zaprezentowanego właśnie raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej "Raport o wynagrodzeniach 2011" wynika, że w bieżącym roku płace w polskich agencjach reklamowych utrzymały się na poziomie tych z 2010 r. Natomiast w domach mediowych średni wzrost płacy zasadniczej wyniósł 1 proc., a płacy całkowitej - 5 proc.

Ogółem w agencjach reklamowych więcej zarobili pracownicy na 34 stanowiskach, a mniej - na 28. Wzrost płac - jeśli nastąpił dla danego stanowiska - wynosił średnio około 5 proc. czyli blisko obecnego poziomu inflacji. Z kolei spadki płac wynosiły średnio nawet około 8 proc. W domach mediowych średnie zarobki zwiększyły się dla 28 stanowisk, a zmniejszyły się - dla 11.

W agencjach reklamowych najwyższe są przeciętne pensje financial directorów (27 tys. zł brutto miesięcznie) i creative directorów (23,3 tys. zł).

>>> Jakie są zarobki w polskiej branży reklamowej? Dane za 2010 r.

Całkowita płaca roczna w agencjach reklamowych (brutto)
nazwa stanowiska średnia (zł)
CREATIVE DIRECTOR 278 729
CREATIVE DIRECTOR  BTL 150 940
DEPUTY /ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR 209 559
CREATIVE DIRECTOR (WEB) 184 964
CREATIVE GROUP HEAD 153 928
SENIOR COPYWRITER 140 442
COPYWRITER 95 483
COPYWRITER  (BTL) 65 654
JUNIOR COPYWRITER 53 786
SENIOR ART DIRECTOR 146 943
SENIOR ART DIRECTOR (BTL) 111 600
ART DIRECTOR 96 635
ART DIRECTOR   (BTL) 75 469
ART DIRECTOR   (WEB) 75 535
JUNIOR ART DIRECTOR 48 615
GRAPHIC DESIGNER 73 589
JUNIOR GRAPHIC DESIGNER 45 788
SENIOR DTP OPERATOR 102 501
DTP OPERATOR 68 287
CLIENT SERVICE DIRECTOR 247 712
GROUP ACCOUNT DIRECTOR 179 606
ACCOUNT DIRECTOR 148 816
ACCOUNT SUPERVISOR 105 822
ACCOUNT MANAGER 85 317
ACCOUNT EXECUTIVE 56 693
ACCOUNT ASSISTANT 37 843
PRODUCTION DIRECTOR 163 797
PRINT PRODUCTION MANGER 98 400
BROADCAST PRODUCTION MANGER 118 612
PRINT PRODUCER 68 042
BROADCAST PRODUCER 80 319
ART BUYER 59 355
PROOFREADER 48 961
PR DIRECTOR 175 680
PR MANAGER 78 346
PR EXECUTIVE 49 169
STRATEGIC DIRECTOR 203 029
STRATEGIC PLANNER 93 076
RESEARCHER (STRATEGIC DEPARTMENT) 39 362
SENIOR STRATEGIC PLANNER 131 567
TRAFFIC MANAGER 65 576
TRAFFIC BILLER 39 513
TECHNICAL DIRECTOR 164 035
USABILITY MANAGER 86 204
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER 75 342
JUNIOR WEB DEVELOPER/PROGRAMMER 45 050
FLASH DEVELOPER 75 385
WEB PROJECT MANAGER 77 492
NEW BUSINESS 164 980
ADMINISTRATION AND PERSONNEL DIRECTOR 109 333
OFFICE MANAGER 57 957
TELEPHONIST/RECEPTIONIST 31 632
SECRETARY/ASSISTANT 45 226
HUMAN RESOURCES MANAGER 98 227
HUMAN RESOURCES GENERALIST 77 033
FINANCIAL DIRECTOR 323 994
CHIEF ACCOUNTANT 144 949
ACCOUNTANT 57 040
JUNIOR ACCOUNTANT 37 463
FINANCIAL CONTROLLER 103 618
SENIOR ACCOUNTANT 90 892
IT MANAGER 121 344
IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR) 54 447
USER SUPPORT SPECIALIST (HELP DESK) 44 438
NEW BUSINESS 164 980



W domach mediowych najwięcej zarabiają financial directorzy - średnio 27,8 tys. zł brutto miesięcznie, planning directorzy (25,3 tys. zł) i buying directorzy (23,4 tys. zł).

Całkowita płaca roczna w domach mediowych (brutto)
nazwa stanowiska średnia (zł)
CLIENT SERVICE DIRECTOR 187 500
GROUP ACCOUNT DIRECTOR 185 589
ACCOUNT DIRECTOR 162 010
ACCOUNT MANAGER 101 632
ACCOUNT EXECUTIVE 64 447
PLANNING DIRECTOR 303 390
GROUP HEAD 158 664
MEDIA MANAGER 121 653
SENIOR MEDIA PLANNER 94 773
MEDIA PLANNER 63 603
JUNIOR MEDIA PLANNER 40 213
BUYING DIRECTOR 281 403
HEAD OF BUYING 145 915
BUYER 58 473
HEAD OF RESEARCH 154 788
(MEDIA) RESEARCHER 71 223
TRAINEE 34 291
MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR 231 494
MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD 184 093
MEDIA (PLANNING/BUYING) MANAGER 126 567
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER 88 740
MEDIA PLANNER/BUYER 69 344
JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER 46 928
JUNIOR BUYER 39 750
NEW BUSINESS 246 889
SEM TEAM MANAGER 146 918
SEM SPECIALIST 70 988
SENIOR SEM SPECIALIST 91 925
TRAFFIC BILLER 42 686
OFFICE MANAGER 84 787
TELEPHONIST/RECEPTIONIST 30 616
SECRETARY/ASSISTANT 50 839
DRIVER 50 140
HUMAN RESOURCES MANAGER 100 530
FINANCIAL DIRECTOR 333 633
CHIEF ACCOUNTANT 165 706
SENIOR ACCOUNTANT 82 530
ACCOUNTANT 64 670
JUNIOR ACCOUNTANT 45 823
FINANCIAL CONTROLLER 129 623
INVOICING CLERK 53 411
IT MANAGER 127 250
PROGRAMMER 83 228



Jednocześnie średnie zatrudnienie zarówno w badanych agencjach reklamowych, jak i domach mediowych pozostało na podobnym jak przed rokiem poziomie - odpowiednio 62 i 83 pracowników. W bieżącym roku ponad 19 proc. badanych agencji nie planuje zmian liczby zatrudnionych, 61 proc. zapowiada wzrost, a 6 proc. – spadek. Natomiast wśród domów mediowych zwiększenie zatrudnienia przewiduje w bieżącym roku 71 proc. firm, utrzymanie obecnego poziomu – 14 proc., a żadna nie planuje spadku.

Stawki godzinowe w agencjach reklamowych (netto)
nazwa stanowiska średnia (zł/h)
CREATIVE DIRECTOR 439
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR 503
CREATIVE GROUP HEAD 326
SENIOR COPYWRITER 280
COPYWRITER 221
JUNIOR COPYWRITER 192
SENIOR ART DIRECTOR 289
ART DIRECTOR 242
JUNIOR ART DIRECTOR 201
SENIOR GRAPHIC DESIGNER 243
GRAPHIC DESIGNER 194
JUNIOR GRAPHIC DESIGNER 183
SENIOR DTP OPERATOR 189
DTP OPERATOR 156
JUNIOR DTP OPERATOR 230
DESIGN DIRECTOR 336
CLIENT SERVICE DIRECTOR 457
GROUP ACCOUNT DIRECTOR 351
ACCOUNT DIRECTOR 340
ACCOUNT SUPERVISOR 263
ACCOUNT MANAGER 219
ACCOUNT EXECUTIVE 165
ACCOUNT ASSISTANT 123
PRODUCTION DIRECTOR 299
PRINT PRODUCTION MANAGER 224
BROADCAST PRODUCTION MANAGER 241
PRINT PRODUCER 212
BROADCAST PRODUCER 238
ART BUYER 188
PRINT BUYER 193
PROOFREADER 179
PR MANAGER 193
STRATEGIC DIRECTOR 440
STRATEGIC PLANNER 262
RESEARCHER (STRATEGIC DEP.) 243
SENIOR STRATEGIC PLANNER 310
TRAFFIC MANAGER 161
TRAFFIC ASSISTANT 135
TECHNICAL DIRECTOR 338
SENIOR WEB DEVELOPER/PROGRAMMER 176
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER 175
FLASH DEVELOPER 208
WEB PROJECT MANAGER 233


 

Stawki godzinowe w domach mediowych (netto)
nazwa stanowiska  średnia (zł/h)
MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD 403
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER 214
MEDIA PLANNER/BUYER 143
JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER 125


Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IDEA! Management Konsulting wśród członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR: 25 agencji reklamowych i 13 domów mediowych. Płace dla wszystkich stanowisk zostały uśrednione, a elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy) nie zostały uwzględnione.

Dołącz do dyskusji: Zarobki w agencjach i domach mediowych (raport)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rysiek
stopni do przejścia więcej niż w wojsku...
0 0
odpowiedź
User
piotr z bb
No, jasne. A potem jak powiem, że pracuję w reklamie, to każdy myśli, że zarabiam nie wiadomo ile. To są zarobki brutto (kto policzy w głowie ile to jest na rękę?), a liczba to liczba. Jak ktoś widzi coś takiego, to potem zazdrości, myśląc, że praca w agencji reklamowej jest tak samo płatna w Warszawie i w Bielsku-Białej. Nie wiedząc, że w Bielsku nie ma tak naprawdę agencji reklamowych, tylko firmy wykonujące banery, kasetony i litery przestrzenne... No, bo też i klienci są tacy... małomiasteczkowi :)
0 0
odpowiedź
User
kreatywny
a ja mam super pomysły na reklamy i co?? Nic, bo 2 agencje nie chciały skorzystać bym pracował zdalnie (na odległóść), nawet za sporo mmniejsze pieniądze. A przecież liczy się pomysł a do cetrali mozna przyjeżdzać tylko w ważnych sprawach..
0 0
odpowiedź