'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta
Startuje trzecia edycja organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu na najlepsze projekty PR.
Od 10 czerwca do 16 września działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach, agencje PR, organizacje pozarządowe, organy samorządów lokalnych mogą zgłaszać swoje projekty - kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005.
Celem konkursu Złote Spinacze jest budowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najciekawszych i najefektywniejszych kampanii.
Konkurs ma charakter otwarty - jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku.
W tegorocznej edycji nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach - debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5. Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7. Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8. Event: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.
9. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Nowością w regulaminie konkursowym jest możliwość przyznania przez jury specjalnego wyróżnienia.
Zgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.
Projekty zgłoszone do konkursu będą oceniane w dwóch etapach: spośród wszystkich prac jurorzy nominują po kilka najlepszych w każdej kategorii. Następnie finaliści dostarczą dodatkową dokumentację - co ważne, w tym roku wyłącznie w wersji elektronicznej. Po zapoznaniu się z materiałami jurorzy przystąpią do głosowania w drugim etapie i wyłonią zwycięzców. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali pod koniec listopada.
Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.
Złote Spinacze 2005 otrzymają mocne wsparcie promocyjne. Patronem medialnym konkursu jest Puls Biznesu. Współpracę poprzez rozpropagowanie konkursu wśród swoich członków zadeklarowały: Amerykańska Izba Handlowa (AmCham), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Instytut Marki Polskiej, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Najważniejsze daty:
9 września 2005 - pierwszy termin zgłaszania projektów
16 września 2005 - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów
17 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu
31 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej
24 listopada - gala finałowa - ogłoszenie wyników
Skład jury:
imię | nazwisko | instytucja | tytuł / stanowisko | |
1 | Bogdan | Biniszewski | Compress (ZFPR) | prezes zarządu |
2 | Rafał | Czechowski | Polskie Stowarzyszenie Public Relations | prezes zarządu |
3 | Barbara | Czerniawska | ITBC Communication (ZFPR) | dyr. ds. obsługi klienta |
4 | Dorota | Dąbrowska | American Chamber of Commerce | Executive Director |
5 | Eliza | Durka | Warsaw Business Journal | redaktor naczelna |
6 | Tomasz | Englert | ITI Corporation sp. z o.o. | dyrektor marketingu |
7 | Katarzyna | Gontarczyk | Starwood Hotels | dyrektor PR |
8 | Anna | Karaszewska | PKPP Lewiatan | zastępca dyrektora generalnego |
9 | Marcin | Kaszuba | PAIZ | wiceprezes |
10 | Krystyna | Kaszuba | Instytut Dziennikarstwa UW | wykładowca |
11 | Grzegorz | Kiszluk | Brief | redaktor naczelny |
12 | Krzyszof | Kłapa | McDonalds | dyrektor ds. korporacyjnych |
13 | Grażyna | Kopińska | Fundacja im. Stefana Batorego | dyrektor Programu przeciw Korupcji |
14 | Paweł | Łukasiak | Akademia Rozwoju Filantropii | prezes zarządu |
15 | Małgorzata | Mejer | Procter & Gamble | dyrektor PR |
16 | Paweł | Moskalewicz | Puls Biznesu | zastępca redaktora naczelnego |
17 | Norbert | Ofmański | OnBoard (ZFPR) | prezes zarządu |
18 | Mirella | Panek | Amnesty International | rzeczniczka prasowa |
19 | Jacek | Piątkowski | Media i Marketing | redaktor naczelny |
20 | Mariusz | Pleban | Multi Communications (ZFPR) | dyrektor zarządzający |
21 | Kinga | Podraza | Piar.pl | redaktor naczelna |
22 | Dorota | Ponińska | Heinz Polska | PR Manager |
23 | Jacek | Prześlakowski | Instytut Marki Polskiej | dyrektor Biura Akademii Marki |
24 | Wojciech | Romański | Businessman Magazine | redaktor naczelny |
25 | Joanna | Solska | tygodnik Polityka, Polityka Spółdzielnia Pracy | wiceprezes zarządu |
26 | Ryszard | Solski | Sigma (ZFPR) | dyrektor generalny |
27 | Dorota | Strosznajder | Henkel | dyrektor ds. komunikacji |
28 | Maciej | Szczechura | Eurobank | wiceprezes |
29 | Oksana | Świerczyńska | Forum Odpowiedzialnego Biznesu | dyrektor programowy |
30 | Paweł | Trochimiuk | Partner of Promotion (ZFPR) | prezes zarządu |
31 | Stefan | Truszczyński | Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich | sekretarz generalny |
32 | Dariusz | Tworzydło | WSIiZ Rzeszów | kierownik Zakładu Public Relations |
33 | Grzegorz | Ziemniak | Impress Art. PR&Lobbying (ZFPR) | dyrektor zarządzający |
34 | Anna | Zimecka | Stowarzyszenie Agencji Reklamowych | szef PR |
35 | Dorota | Zmarzlak | Twenty Four Seven PR (ZFPR) | prezes zarządu |
36 | Aldona | Zygmunt | GlaxoSmithKline | dyrektor PR |
Dołącz do dyskusji: 'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta