SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta

Startuje trzecia edycja organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu na najlepsze projekty PR.

Od 10 czerwca do 16 września działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach, agencje PR, organizacje pozarządowe, organy samorządów lokalnych mogą zgłaszać swoje projekty - kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005.

Celem konkursu Złote Spinacze jest budowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najciekawszych i najefektywniejszych kampanii.

Konkurs ma charakter otwarty - jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku.
W tegorocznej edycji nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach - debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5. Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7. Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8. Event: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.
9. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Nowością w regulaminie konkursowym jest możliwość przyznania przez jury specjalnego wyróżnienia.

Zgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.

Projekty zgłoszone do konkursu będą oceniane w dwóch etapach: spośród wszystkich prac jurorzy nominują po kilka najlepszych w każdej kategorii. Następnie finaliści dostarczą dodatkową dokumentację - co ważne, w tym roku wyłącznie w wersji elektronicznej. Po zapoznaniu się z materiałami jurorzy przystąpią do głosowania w drugim etapie i wyłonią zwycięzców. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali pod koniec listopada.
Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.

Złote Spinacze 2005 otrzymają mocne wsparcie promocyjne. Patronem medialnym konkursu jest Puls Biznesu. Współpracę poprzez rozpropagowanie konkursu wśród swoich członków zadeklarowały: Amerykańska Izba Handlowa (AmCham), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Instytut Marki Polskiej, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najważniejsze daty:
9 września 2005 - pierwszy termin zgłaszania projektów
16 września 2005 - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów
17 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu
31 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej
24 listopada - gala finałowa - ogłoszenie wyników

Skład jury:

 imięnazwiskoinstytucjatytuł / stanowisko
1Bogdan BiniszewskiCompress (ZFPR)prezes zarządu
2RafałCzechowskiPolskie Stowarzyszenie Public Relationsprezes zarządu
3Barbara CzerniawskaITBC Communication (ZFPR)dyr. ds. obsługi klienta
4Dorota DąbrowskaAmerican Chamber of CommerceExecutive Director
5ElizaDurkaWarsaw Business Journalredaktor naczelna
6TomaszEnglertITI Corporation sp. z o.o.dyrektor marketingu
7KatarzynaGontarczykStarwood Hotelsdyrektor PR 
8AnnaKaraszewskaPKPP Lewiatanzastępca dyrektora generalnego
9MarcinKaszubaPAIZwiceprezes
10Krystyna KaszubaInstytut Dziennikarstwa UWwykładowca
11Grzegorz KiszlukBriefredaktor naczelny
12KrzyszofKłapaMcDonaldsdyrektor ds. korporacyjnych
13Grażyna KopińskaFundacja im. Stefana Batoregodyrektor Programu przeciw Korupcji
14Paweł ŁukasiakAkademia Rozwoju Filantropiiprezes zarządu
15MałgorzataMejerProcter & Gambledyrektor PR 
16Paweł MoskalewiczPuls Biznesuzastępca redaktora naczelnego
17NorbertOfmańskiOnBoard (ZFPR)prezes zarządu
18MirellaPanekAmnesty Internationalrzeczniczka prasowa
19JacekPiątkowskiMedia i Marketingredaktor naczelny
20MariuszPlebanMulti Communications (ZFPR)dyrektor zarządzający
21KingaPodrazaPiar.plredaktor naczelna
22Dorota PonińskaHeinz Polska PR Manager
23JacekPrześlakowskiInstytut Marki Polskiejdyrektor Biura Akademii Marki
24WojciechRomańskiBusinessman Magazineredaktor naczelny
25Joanna Solskatygodnik Polityka, Polityka Spółdzielnia Pracywiceprezes zarządu
26RyszardSolskiSigma (ZFPR)dyrektor generalny
27Dorota StrosznajderHenkeldyrektor ds. komunikacji
28MaciejSzczechuraEurobankwiceprezes
29OksanaŚwierczyńskaForum Odpowiedzialnego Biznesudyrektor programowy
30Paweł TrochimiukPartner of Promotion (ZFPR)prezes zarządu
31StefanTruszczyńskiStowarzyszenie Dziennikarzy Polskichsekretarz generalny
32DariuszTworzydłoWSIiZ Rzeszówkierownik Zakładu Public Relations
33Grzegorz ZiemniakImpress Art. PR&Lobbying (ZFPR)dyrektor zarządzający
34AnnaZimeckaStowarzyszenie Agencji Reklamowychszef PR 
35Dorota ZmarzlakTwenty Four Seven PR (ZFPR)prezes zarządu
36AldonaZygmuntGlaxoSmithKlinedyrektor PR

Dołącz do dyskusji: 'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl