Zmiana na niemieckim rynku mobilnej muzyki
Jeszcze do niedawna niemiecki rynek mobilnej muzyki opierał sięwyłącznie na dzwonkach. Obecnie coraz wyższy wzrost obserwuje się wprzypadku liczby pobrań całych utworów.
W ubiegłym roku niemieccy użytkownicy komórek pobrali na swojetelefony 5,2 miliona piosenek. To o 53 procent więcej w porównaniuz rokiem 2006 - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer,powołując się na dane organizacji BITKOM i firmy badawczej GfKPanel Services.
Dochody wzrosły tutaj o 33 procent, do 8 milionów euro, przyjednoczesnym spadku przeciętnej ceny jednego utworu do 1,42euro.
Tymczasem sprzedaż komórkowych dzwonków zanotowała znaczącyspadek: z 29,2 miliona w 2006 roku do 23,2 miliona pobrań w roku2007. Z kolei dochody spadły tutaj o 26 procent, do 53 milionóweuro. To jednak i tak ponad sześć razy więcej niż w przypadkucałych utworów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Zmiana na niemieckim rynku mobilnej muzyki