Zmiany w Lufthansie
Karsten Benz nowym Wiceprezesem ds. Sprzedaży i Obsługi w Europie.
1 lipca 2005 r. Dr Karsten Benz (41 lat) został mianowany Wiceprezesem ds. Sprzedaży i Obsługi w Europie, przejmując stanowisko od Ulricha Wachtera, który przeniósł się do Frankfurtu, by stanąć na czele działu personelu pokładowego Lufthansy.
Pracując w europejskiej centrali Lufthansy w Londynie Dr Benz podlega bezpośrednio Thierremu Antinoriemu, Wiceprezesowi Wykonawczemu ds. Sprzedaży i Marketingu. Karsten Benz odpowiada za całokształt sprzedaży, a także operacje Lufthansy w portach lotniczych w całej Europie (bez Niemiec) na obszarze rozciągającym się od Lizbony na zachodzie po Syberię na północnym wschodzie, obejmującym 50 krajów (34 z przedstawicielstwami Lufthansy), w których zlokalizowanych jest ponad 80 portów lotniczych i odbywa się ponad 3800 lotów tygodniowo. Podlega mu zespół bez mała 1400 pracowników.
Po studiach ekonomicznych na Uniwersytecie w Kolonii i uzyskaniu tytułu MBA Karsten Benz rozpoczął pracę w Lufthansie w 1990 r., gdzie zaczynał jako stażysta, a przez kolejne dwa lata pracował w dziale finansowym. Po awansie na stanowisko szefa kontroli finansowej sojuszu, Dr Benz kierował pionem planowania finansowego sprzedaży w Lufthansie. Następnie przejął odpowiedzialność za rozwój sieci i planowanie floty, a także był ściśle zaangażowany w rozbudowę portu lotniczego w Monachium, jako południowego centrum przesiadkowego Lufthansy. W 1998 r., wciąż pracując w Lufthansie, uzyskał tytuł doktora zarządzania na Uniwersytecie w Bamberg.
Przed objęciem obecnego stanowiska Karsten Benz był szefem planowania sieci połączeń Lufthansy i odpowiadał za koordynację rozkładów lotów zarówno Lufthansy, jak i jej partnerów. K. Benz zarządzał flotą niemal 400 samolotów i ponad 40.000 lotów miesięcznie. W czasie kryzysu branży lotniczej po 2001 r. i w okresie wychodzenia z niego Dr Benz był w szczególności odpowiedzialny za dostosowywanie mocy przewozowych. Ponadto Dr Benz i jego zespół zarządzał ekspansją Lufthansy na szybko rozwijających się rynkach Chin, Indii i Europy Środkowowschodniej, połączoną z wprowadzaniem nowych połączeń do sieci Lufthansy, m.in. do Bangalore, Kantonu, Tallina, Ufy, Tbilisi, Poznania i Gdańska. Poza tym zaangażowany był w rozwój lotniska w Monachium mający na celu przekształcenie go w jedno z najważniejszych centrów przesiadkowych w Europie. Wśród innych nowatorskich procesów opracowanych przez Dr Benza na stanowisku szefa planowania sieci wymienić można krótkoterminowe przydziały floty, umożliwiające potwierdzanie rezerwacji lotu ponad 500.000 pasażerom z list oczekujących.
Karsten Benz patrzy z nadzieją na wyzwania stojące przed nim jako szefem regionu największej sprzedaży Lufthansy na świecie pod względem udziału w międzynarodowym ruchu lotniczym: "Jednym z naszych głównych celów jest zarówno wzmocnienie naszej obecnej pozycji, jak i dążenie do dalszego rozwoju w Europie Środkowowschodniej poprzez konsekwentne rozwijanie zarówno sprzedaży Lufthansy, jak i działań partnerskich w obrębie sojuszu. Europa jest strategicznym rynkiem dla Lufthansy, a moim osobistym zadaniem na tak zróżnicowanym obszarze jest zapewnienie by klienci Lufthansy mogli korzystać z dogodnego i jednolitego produktu."
Dr Benz przeniósł się z Bad Vilbel koło Frankfurtu do Londynu wraz z żoną i synem. Jest zamiłowanym biegaczem i z powodzeniem ukończył wiele biegów pół-maratońskich. Inne jego zainteresowania obejmują różne dyscypliny sportu, takie jak golf czy gra w piłkę nożną z synem. Jego upodobania muzyczne sięgają od baroku, który lubi szczególnie, po współczesne rytmy latynoskie.
Dołącz do dyskusji: