Zmniejszyła się strata grupy ITI
Grupa ITI zmniejszyła stratę w skali roku i w I kw. 2008 stratanetto, przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła7,99 mln euro wobec 9,32 mln euro straty rok wcześniej. Przychodywzrosły w tym czasie do 148,76 mln euro wobec 99,91 mln euro rokwcześniej.
W pierwszym kwartale 2008 roku Grupa ITI zarobiła dokładnie 148761 tys. euro, czyli o 48,9% więcej niż w początkowych miesiącachubiegłego roku, w których osiągnęła przychody skonsolidowane wwysokości 99 913 tys. euro. Koncern odnotował wzrost o 25 %, dopoziomu 39 377 tys. euro wskaźnika EBITDA z działalnościkontynuowanej, który po uwzględnieniu działalności w trakcierozwoju (czyli uruchomienia platformy cyfrowej "n") zwiększył się o61%, do poziomu 26 179 tys. euro.
Największą część przychodów Grupy ITI zapewniła jej Grupa TVN(czyli telewizja TVN i portal Onet.pl), która zarobiła w poprzednimkwartale 113 241 tys. euro, o 33,6% więcej niż w tym samym okresie2007 roku. Najbardziej jednak wzrosły wpływy platformy cyfrowej"n", która w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku zarobiła 4569 tys. euro, natomiast w ciągu roku jej przychody wzrosły o 350%i wyniosły w początkowym kwartale bieżącego roku dokładnie 15 966tys. euro
Z kolei należące do Grupy ITI Multikino zarobiło od stycznia domarca 2008 roku 21 192 tys. euro, czyli o 51,7% więcej niż 13 974tys. euro przychodów w pierwszym kwartale ubiegłego roku.Wydawnictwo Pascal zapewniło natomiast koncernowi wpływy wwysokości 1 606 tys. euro (1 292 tys. przed rokiem), a klubpiłkarski Legia Warszawa - 1 170 tys. euro (930 tys. euro roktemu).
Z kolei koszty finansowe netto poniesione przez Grupę ITI wpierwszym kwartale bieżącego roku wyniosły 10 668 tys. euro,podczas gdy w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku byłyrówne 14 478 tys. euro. Koncern wydał też 13 838 tys. euro netto naspłatę odsetek (przed rokiem przeznaczył na to 10 963 tys. euronetto).
- Grupa ITI systematycznie realizuje przyjęty planu rozwoju wewszystkich segmentach prowadzonej działalności biznesowej: rozwijatechnologiczny know-how oraz wprowadza nowe produkty mające na celuulepszanie oferty zarówno dla reklamodawców, jak i widzów -komentuje sytuację finansową koncernu Wojciech Kostrzewa, prezeszarządu i dyrektor generalny firmy. - Jestem przekonany, żekontynuując tę strategię wciąż będziemy odnosić sukcesy równieżdlatego, że posiadamy oddanych i zmotywowanych pracowników w całejGrupie ITI - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Zmniejszyła się strata grupy ITI