Znika polska wersja Yahoo
Polska wersja portalu Yahoo będzie działać tylko do końca 2013 roku. Potem polscy użytkownicy witryny będą domyślnie przekierowywani na jej główną, amerykańską odsłonę.
Od kilku dni internautom odwiedzającym polską wersję Yahoo, działającą pod adresem pl.yahoo.com, wyświetlany jest następujący komunikat: „Od 31 grudnia 2013 roku ta strona zostanie zamknięta i użytkownicy będą przekierowywani na adres yahoo.com w celu korzystania z najnowszych produktów i usług Yahoo. Mogą mieć zastosowanie regulamin oraz polityka prywatności obowiązujące w Stanach Zjednoczonych”.
Polska odsłona Yahoo została uruchomiona w styczniu 2011 roku. Przez cały czas swojego działania agregowała jedynie wiadomości z kilku serwisów zewnętrznych (m.in. Rp.pl, Newsweek.pl, Forbes.pl, Bankier.pl i Gala.pl), a ponadto udostępniała pocztę mailową.
Country content managerem Yahoo w Polsce od połowy 2010 do września 2012 był Bartłomiej Swojak, który na początku 2011 roku w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznał, że portal nie miał ściśle wyznaczonej strategii działania na naszym rynku. - M.in. ze względu na to, że polski rynek portali internetowych jest już dość wypełniony i trudno prognozować, jak użytkownicy zareagują na kolejny serwis - stwierdził (przeczytaj cały wywiad).
W październiku br. z wyszukiwarki Yahoo skorzystało 3,51 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki), przy czym nie wiadomo, ilu z nich odwiedziło polską wersję portalu.
Na rynku amerykańskim Yahoo notuje w br. rekordową popularność - w lipcu portal miał 196,6 mln unikalnych użytkowników i po raz pierwszy od dwóch lat wyprzedził pod tym względem Google (zobacz szczegóły). W listopadzie Yahoo zatrudniło grupę doświadczonych dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, na czele z Katie Couric, którzy mają przygotowywać dla portalu autorskie materiały, m.in. wideo (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Znika polska wersja Yahoo