SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ryanair z opcją "weryfikacji pasażera" dla klientów korzystających z nieautoryzowanych bir podróży online

Linie lotnicze Ryanair wprowadzają dodatkową weryfikację dla klientów, których wnioski o zwroty pieniędzy za lot zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży online.

Ryanair w komunikacie dla mediów podał, że do końca lipca zrealizuje 90 proc.  wszystkich zwrotów za bilety dla klientów.

Jednocześnie przewoźnik wezwał wszystkich tych, "którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „weryfikacji klienta” na stronie Ryanair.com". Prośba obejmuje klientów, których wnioski o zwroty zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży online.

Zwrot kosztów w Ryanair

Jak czytamy w komunikacie Ryanaira, "te nieautoryzowane strony internetowe, takie jak Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl (między innymi) przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do „wirtualnych” kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto klienta".

Na tę część oświadczenia w piątek zareagował serwis eSky.pl. W przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl komunikacie czytamy:

- Odnosząc się do komunikatu linii lotniczej Ryanair z dnia 9 lipca, w ocenie firmy eSky.pl takie działanie jest próbą wykorzystania pandemii COVID-19 do agresywnego przejmowania Klientów OTA (internetowych biur podróży), które mają możliwość prezentowania ofert setek linii lotniczych, aby Klient sam mógł porównać i zdecydować, która jest dla niego najlepsza (...). Wskazywanie na brak bądź niewłaściwe dane Klientów jako powód braku zwrotu środków przez Ryanair jest bezzasadne, zwłaszcza że dotychczas wszystkie procesy przebiegały bezproblemowo. Ponadto szybkość zwrotu środków przez poszczególne linie lotnicze ma krytyczne znaczenie w szybkości realizowanych zwrotów do Klientów. W aktualnej sytuacji trudno jest bowiem oczekiwać od internetowych biur podróży, aby kredytowały przewoźników na taką skalę. Wykorzystywanie takiej sytuacji przez przewoźnika przeciwko Klientom nie powinno mieć miejsca - informuje Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.

- W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „weryfikacji klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanair. Aby korzystać z najtańszych lotów, klienci powinni zawsze rezerwować loty bezpośrednio w Ryanair. Nieautoryzowane witryny wprowadzają klientów w błąd  poprzez dodatkowe opłaty i podają fałszywe dane kontaktowe/płatnicze, przez co nie mogą otrzymać zwrotu ani ważnych informacji od Ryanair - komentuje Eddie Wilson, prezes Ryanaira.

Dołącz do dyskusji: Ryanair z opcją "weryfikacji pasażera" dla klientów korzystających z nieautoryzowanych bir podróży online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl