- Bardzo cieszymy się z pozytywnych wyników – mówi Krystian Kubjaczyk, dyrektor Toruńskiej Agendy Kulturalnej. Na pewno musimy wyciągnąć wnioski z aspektów ukazanych w badaniu. Chcemy poprawić ogólnopolską promocję festiwalu. Około 11% uczestników przyjeżdża spoza województwa - mamy duży potencjał na to aby poprawić tę liczbę.
89% uczestników to mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego, co drugi uczestnik przyjechał do Torunia specjalnie na Bella Skyway Festival. Festiwal odwiedziło 45% mężczyzn i 55% kobiet. Podczas przeglądu dominują ludzie młodzi – 72% uczestników to osoby do 35 roku życia oraz osoby z wykształceniem średnim (42% uczestników) bądź wyższym (47% uczestników).
Odwiedzający wiedzą o festiwalu głównie z Internetu, jednak co czwarty uczestnik przyszedł po namowie znajomego. 99% uczestników poleciłoby Bella Skyway Festival znajomym i niemal wszyscy przyjezdni uczestnicy deklarują, że wrócą ponownie do Torunia (odmiennej odpowiedzi udzieliło zaledwie 0,29%). 75% uczestników zauważyło obecność sponsora festiwalu. Ponad 80% uczestników, dobrze ocenia bazę noclegową. Odwiedzający najchętniej nocowali w hotelach i pokojach prywatnych. Co drugi uczestnik festiwalu korzystał z oferty gastronomicznej.
Badanie obejmowało również przedstawicieli branży restauracyjnej i turystyczno-hotelarskiej. 87% przedstawicieli gastronomii dostrzega korzyści wynikające z Bella Skyway Festivalu w Toruniu. 65% dostrzega wzrost liczby klientów, 60% odnotowało wzrost dochodów. 90% przedstawicieli branży gastronomicznej pozytywnie ocenia imprezę, 87% restauratorów postrzega Toruń jako atrakcyjny turystycznie, prawie wszyscy badani (98%) pozytywnie oceniają wpływ Bella Skyway Festivalu na atrakcyjność turystyczną Torunia.
Podczas wrześniowej imprezy liczba klientów i wysokość dochodów wzrosła w niemal 70% obiektów hotelowych, w ponad 80% nie zauważono zmian w dostępie do usług. 60% placówek podczas Bella Skyway Festivalu nie dysponowała wolnymi pokojami, tylko co czwarty badany deklarował podejmowanie specjalnych przygotowań spowodowanych organizowanym festiwalem.
Wszyscy przedstawiciele branży turystyczno-hotelarskiej dostrzegają pozytywny wpływ festiwalu na atrakcyjność turystyczną miasta, a 75% z nich ocenia ten wpływ jako zdecydowanie pozytywny.
Badanie „Ocena wpływu Bella Skyway Festival na rozwój turystyczny i gospodarczy Torunia” przeprowadziła firma Openfield na 934 uczestnikach metodą wywiadów bezpośrednich (w dniach 17-21 września 2013 roku), 52 przedstawicielach branży restauracyjnej metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (w dniach 20-27 września 2013 roku) oraz 48 przedstawicielach branży turystyczno-hotelarskiej (w dniach 20-27 września 2013 roku).