Po włączeniu odpowiedniego przycisku – ponad wskaźnikami na tablicy rozdzielczej i w miejscu, na które spontanicznie pada wzrok kierowcy prowadzącego samochód – wysuwa się przezroczysta płytka. Prędkość jazdy, znaki drogowe, informacja o włączonych w danej chwili systemach asystujących oraz inne dane dotyczące jazdy pojawiają się na płytce o wymiarach 10 x15 cm. Wyświetlacz ma wysoką rozdzielczość wynoszącą 480 x 240 pikseli. Z urządzenia można także odczytywać wskazania systemu nawigacyjnego oraz informacje ostrzegawcze. Kierowca po prostu patrzy na drogę, a na wysokości jego wzroku, pozornie dwa metry przed pojazdem, ukazują się najważniejsze informacje. Zaletą projekcji danych ostrzegawczych w bezpośrednim polu widzenia kierowcy jest skrócenie czasu jego reakcji. Ponadto, wzrok nie musi się nazbyt często przestawiać z widzenia dalekiego na bliskie. O tym, jakie informacje mają się pojawiać na wyświetlaczu (aktualna prędkość, ograniczenia prędkości, wskazania nawigacji itp.) decyduje kierowca za pośrednictwem menu komputera. Wyświetlacz head-up uruchamia się osobnym włącznikiem znajdującym się obok włącznika reflektorów. Gdy wyświetlacz nie jest używany, płytka chowa się w tablicy rozdzielczej, dzięki czemu nie osiada na niej kurz.