Blisko 50 sklepów NEONET wzięło udział w pilotażowym projekcie zakładającym ograniczenie zużycia prądu, wody i papieru. Program nie tylko przyczynił się do zwiększenia wiedzy i świadomości na temat korzyści wynikających z działań wspierających ochronę środowiska, ale również przyniósł oszczędności. Jak tego dokonano?
NEONET to jedna z największych sieci handlowych z branży RTV/AGD. Zagadnienia ekologiczne nie są jej obce, bo w salonach tej marki już od dawna można zostawiać zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, który później zostaje poddany recyklingowi. Firma postanowiła jednak pójść o krok dalej.
Eko Projekt NEONET polegał na wprowadzeniu w wybranych salonach sprzedaży elementów grywalizacji, co miało zachęcić pracowników do wykazania się inicjatywą w zakresie ograniczania zużycia surowców i energii. W celu ułatwienia zadania załogi sklepów otrzymały katalog dobrych i zakazanych praktyk. Pracownicy co miesiąc informowali o bieżących postępach, podając stany liczników poboru prądu i wody.
Na podstawie danych dostarczanych przez sklepy, danych historycznych oraz prognozowanych dla danego salonu, szacowany był wynik podjętych działań w określonym etapie. Sklepom przyznawano punkty, które liczyły się w rankingu – wyjaśnia Jędrzej Jendrośka, Specjalista ds. Komunikacji i PR NEONET. – Wszystkie podjęte działania były tak dobrane, aby nie wpływały na komfort codziennej pracy załóg i na funkcjonowanie sklepów – dodaje.
Pracownicy mogli również proponować własne proekologiczne rozwiązania, za co otrzymywali dodatkowe punkty. Po podliczeniu wyników został ustanowiony ostateczny ranking, a zwycięzcy nagrodzeni premią.
Na podium stanęły sklepy w Krasnymstawie, Skierniewicach i Koszalinie. Pracownicy zwycięskiego salonu w Krasnymstawie, oprócz otrzymania gratyfikacji finansowej, mogli dodatkowo wskazać cel, na jaki ma zostać przeznaczona darowizna. Wybrano Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt VIVA!, na którego rzecz zostały zakupione najbardziej potrzebne akcesoria, takie jak obroże, smycze, transportery dla zwierząt oraz sucha i mokra karma.
Nasza sieć czerpie ogromną satysfakcję z dbałości o środowisko, za które czujemy się odpowiedzialni. Jest to wpisane w filozofię naszej firmy. Staramy się zachęcić do tego także naszych Klientów– dodaje Jędrzej Jendrośka.
W Polsce wciąż można spotkać się z opinią, że rozwiązania proekologiczne są drogie i opłacalne co najwyżej w dłuższej perspektywie czasu. Powyższy przykład pokazuje, że wprowadzenie tak zwanych zielonych rozwiązań wcale nie musi być kosztowe. Wręcz przeciwnie – może przynieść oszczędności, a korzyści są podwójne, bo zyskują nie tylko nasze portfele, ale również środowisko.
Grupa NEONET jest jednym z liderów rynku AGD, RTV, IT, akcesoria i multimedia. Powstała w 1991 roku w Polsce i obecnie skupia sieć blisko 300 salonów sprzedaży w całym kraju. Oferuje najwyższej klasy markowe produkty zarówno w swoich sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym www.neonet.pl . Misją Grupy NEONET jest, by Klienci dokonali najlepszego dla siebie wyboru sprzętu RTV, AGD i IT oraz mogli w pełni cieszyć się jego funkcjonalnością. Wysoki poziom usług i zaufanie Klientów przyniosły Grupie NEONET wiele znaczących nagród i wyróżnień, m.in.: Gwiazda Jakości Obsługi, Laur Klienta i Konsumenta czy tytuł Created in Poland Superbrands. W 2016 roku NEONET dołączył do międzynarodowej grupy zakupowej E-Square.
NEONET
press box