Zdrowe, praktyczne w przygotowaniu, pyszne – to trzy przymiotniki najlepiej charakteryzujące kilkadziesiąt przepisów przygotowanych przez dietetyków klubu FC Barcelona. Dzielą się nimi w ramach kampanii zainicjowanej przez markę Beko, która zauważa problem rosnącej otyłości najmłodszych i zabiera głos w temacie. Chce inspirować rodziców w przygotowywaniu dla dzieci zdrowych posiłków. Jak wiadomo – maluchy najskuteczniej przekonać głosem ich idoli.
Zawodnicy klubu FC Barcelona chętnie dzielą się swoimi opiniami i upodobaniami dotyczącymi zdrowego odżywiania. W serwisie YouTube zamieszczono serię filmików, poświęconych tej kwestii. Gerard Piqué wyznaje na przykład, jaki argument – gdy był dzieckiem – najskuteczniej zachęcał go do jedzenia bogatych w witaminy i minerały potraw: – Miałem powiedziane, że jak będę się zdrowo odżywiał, dostanę to, o czym marzę – mówi w jednym z materiałów.
Inny zawodnik FC Barcelony, Marc-Andre ter Stegen, przekonuje dzieci, że warto jeść zdrowo. - Być może jeszcze nie teraz, ale na pewno trochę później zauważycie, jakie to ważne – mówi. Czy piłkarze sami to rozumieli jako dzieci? Ivan Rakitic ze śmiechem wspomina, jak rodzice próbowali nakłonić go do sięgania po zdrowe produkty. – Mama mówiła, że albo zjem warzywa, albo nic. Czasem byłem przez to głodny – opowiada w jednym z filmików. Luis Suarez miał często gotową wymówkę – zapewniał, że wcześniej coś zjadł i nie jest głodny. Piqué dawał się przekonać starszym. – Rodzice od zawsze wpajali mi, że zdrowe jedzenie jest dla mnie dobre, że pozwoli mi być silnym i urosnąć. Myślę, że wykonali kawał dobrej roboty, bo mam 1,94 m wzrostu – śmieje się.
Dziś piłkarze FC Barcelony twierdzą, że nie wyobrażają sobie życia bez warzyw, a na ich top liście są wszelkiego rodzaju sałatki. Piqué kocha również oliwki.
Kampania #jedzjakmistrz to nie tylko inspiracyjne filmiki z udziałem piłkarzy czy zdrowe przepisy, opracowane przez ich dietetyków, ale również wskazówki dla rodziców, jak zachęcić najmłodszych do sięgania po warzywa, owoce, kasze i inne wartościowe produkty. Beko z pomocą ekspertów dostarcza również wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania dzieci. Akcja jest ponadto cennym insightem zastanej sytuacji. W minionym dwudziestoleciu liczba otyłych dzieci w Polsce gwałtownie wzrosła, a problem wciąż przybiera na wadze. Przyczyną niezdrowej diety jest często korzystanie z najłatwiej dostępnych, przetworzonych produktów. Z drugiej strony wielu rodzicom brakuje eksperckiego wsparcia w kwestii prawidłowego odżywiania dzieci.
Pokazuje to badanie, przeprowadzone w Polsce w ostatnich tygodniach na zlecenie marki Beko. Wynika z niego, że aż 78 procent matek dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym wiedzę o zdrowym odżywianiu zdobywa najczęściej samodzielnie, głównie w sieci. Pomoc specjalisty w tym zakresie jest rzadko spotykana. – To dla nas niezbity dowód, że kampania #jedzjakmistrz jest bardzo potrzebna – mówi Michał Grzeliński, Beko Marketing Director East Europe. – O skutkach złego odżywiania mówi się bezustannie, ale my postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać rodzicom narzędzia do tego, by z tym problemem walczyć lub w ogóle nie dopuścić, żeby powstał. Mówimy głosem piłkarzy – idoli zarówno chłopców, jak i dziewczynek, by skuteczniej dotrzeć do najmłodszych.
Dzieci, które chciałyby jeść jak ich piłkarscy mistrzowie oraz rodzice, którzy życzą sobie, by tak dobrze odżywiały się ich pociechy, mogą skorzystać z inspirujących przepisów i wskazówek. Znaleźć je można na stronie: www.beko.pl/jedzjakmistrz.