Redakcja: „Mądre leczenie bólu” to nowe hasło główne i sedno nowej koncepcji komunikacji Apapu? Jakie są̨ założenia i cele tego formatu komunikacyjnego?
Ewelina Kraskowska: Nowa kampania APAPu skierowana jest do pacjentów, którzy dbają̨ o zdrowie i chcą̨ leczyć́ się̨ rozsądnie. Mądre leczenie to znajomość́ własnego ciała – wiedza: co, kiedy i jak boli. To świadomy i przemyślany wybór leku – dopasowanego do dolegliwości, skutecznego, a jednocześnie takiego, który nie zaszkodzi. Chcemy skłonić Polaków do chwili refleksji nad wyborem swojego środka przeciwbólowego. Elementem naszej kampanii jest także edukacja dotycząca kilku prostych zasad związanych z mądrym stosowaniem leków:
1) Przestrzegaj zalecanej dawki.
2) Jeśli przyjmujesz APAP, nie używaj innych leków zawierających tę samą substancję czynną.
3) Nie łącz leków z alkoholem.
Redakcja: W ostatnim okresie hasłem głównym marki było: „Pokonaj ból / grypę̨ odpowiedzialnie”? W pierwszym spocie zamiast jasnej kolorystyki i scen rodzinnych z poprzednich reklam Apapu jest ciemniejsza sceneria i nie ma informacji ani wizualizacji pokazujących działanie preparatu. Skąd ta zmiana i czy nowa koncepcja kreatywna nie jest zbyt odważna, niestandardowa?
Ewelina Kraskowska: APAP to marka-instytucja, dla wielu z nas – synonim leku przeciwbólowego, obecna na rynku od 23 lat, niezmiennie ciesząca się̨ wysokim zaufaniem Polaków. Jako wiodąca marka w kategorii stawiamy na nowoczesną i wyjątkową̨ komunikację, której celem jest wyróżnienie się̨ w zatłoczonych blokach reklamowych, pełnych krzykliwych reklam. Mamy do przekazania prostą i nośną̨ ideę – Lecz się̨ mądrze, dlatego w tym projekcie przyświecała nam zasada - „mniej znaczy więcej”. Emocjonalne i piękne fotografie ludzi zmagających się̨ z bólem wsparte są̨ tylko punktowo przy użyciu minimum słów.
Redakcja: Czy zmiana koncepcji komunikacji dotyczy tylko marki głównej Apap, czy także jej submarek, np. Apap Extra i Apap Przeziębienie?
Ewelina Kraskowska: APAP Extra i APAP Przeziębienie są̨ również̇ osadzone w filozofii mądrego leczenia. To uniwersalny koncept, wpisujący się̨ w potrzeby konsumentów. Mądrze można radzić́ sobie zarówno ze „zwykłym bólem głowy” jak i z silnymi, migrenowymi bólami, czy też z uciążliwymi objawami przeziębienia.
Redakcja: Nowa strategia dla marki APAP została przygotowana wspólnie z agencją One Eleven? Za kreację reklam odpowiada Brasil, za obsługę̨ mediową Starcom? Które inne firmy marketingowe pracują̨ przy tej kampanii, np. przy produkcji spotu, aktywnościach w Internecie / social media? Jakie media (tv/radio/Internet/prasa/outdoor/POS?) i które konkretnie stacje/tytuły/serwisy obejmuje ta kampania?
Ewelina Kraskowska: Przy obecnej kampanii pracowaliśmy z agencją reklamową Brasil, zakup mediów - dom mediowy Starcom. Za produkcję odpowiedzialny był dom produkcyjny Selfish3. Działania w Internecie prowadzone są̨ przez agencje – Connectmedica oraz albo/albo. Kampania będzie miała charakter 360 stopni. TV - emisje m.in. w TVP, TVN i Polsacie oraz w tzw. kanałach tematycznych. Dodatkowe działania i komunikacja Mądrego Leczenia odbywać́ się̨ będzie także m.in. na stronie internetowej www.apap.pl i na profilu marki na Facebook’u.
Redakcja: Do kiedy potrwa jej obecny etap? Na kiedy planowany jest start podobnych kampanii Apapu Extra i Apapu Przeziębienie?
Ewelina Kraskowska: Działania dotyczące zmiany postrzegania marki są̨ zwykle długotrwałe, dlatego jesteśmy cierpliwi. Krok po kroku realizujemy naszą wizję. Wierzymy w ideę mądrego leczenia zarówno na poziomie biznesowym jak i na poziomie czysto ludzkim. W grę̨ wchodzi zdrowie i dobre samopoczucie pacjentów. Ważne jest po jaki lek sięgamy, ale również̇ jak go stosujemy. Chcemy, aby Polacy leczyli się̨ mądrze – żeby stosowali właściwy lek na daną dolegliwość́, zgodnie z dawkowaniem oraz innymi, ważnymi wytycznymi zawartymi w ulotce. Takie podejście zwiększa szanse na skuteczne leczenie.