i komórkowych oraz przeznaczonych do nich akcesoriów. Firma od pięciu lat działa także na arenie międzynarodowej, oferując telefony komórkowe dla starszych konsumentów. Są one specjalnie opracowane i produkowane z myślą o łatwej obsłudze. Aby przygotować rozwijającą się nieustannie firmę na przyszłe wyzwania, właściciele zdecydowali się uzupełnić jej Zarząd
o międzynarodową Radę Doradczą. Eksperci z dziedziny komunikacji, badań naukowych oraz interdyscyplinarnego rozwoju organizacyjnego będą towarzyszyć firmie emporia w drodze ku przyszłości, oferując swoje doświadczenie i wiedzę specjalistyczną. Podczas dyskusji w wiedeńskiej galerii Albertina właściciele firmy i członkowie Rady przedstawili swoje punkty widzenia na temat perspektyw firmy.
Albert Fellner, założyciel firmy i przewodniczący Rady Doradczej wskazał na pionierską rolę firmy emporia Telecom w zakresie nowego pojmowania technologii: „emporia zawsze była pionierem łatwej obsługi w świecie telefonów komórkowych, które stają się coraz bardziej skomplikowane pod względem technicznym. Jednocześnie nigdy nie zapominaliśmy o wartości dobrego wzornictwa, ponieważ opracowując swoje produkty, zawsze bierzemy pod uwagę wymagania i oczekiwania osób, które używają tych urządzeń na co dzień. O tym, że jest to możliwe, musieliśmy przekonać operatorów sieci, dystrybutorów, sprzedawców, a także klientów. Nie zawsze było to łatwe”. Teraz Fellner jest przekonany, że emporia otworzyła drzwi do zmiany całego świata produktów. Technika — jak podkreśla wizjoner i mózg firmy — musi w coraz większym stopniu uwzględniać oczekiwania konsumentów, ponieważ z coraz większym przekonaniem domagają się oni łatwej obsługi. Tymczasem na ten trend zaczęli reagować inni producenci oraz inne branże. emporia jest już jednak od dawna cenioną marką i stała się symbolem tych przemian oraz synonimem prostego, dobrego wzornictwa.
Kolejne kroki firmy to ekspansja zagraniczna, w tym na rynku rosyjskim. Opowiedziała o tym Eveline Pupeter-Fellner, dyrektor zarządzająca i współwłaścicielka. Według Eveline Pupeter-Fellner możliwości rynkowe są ogromne. „Jesteśmy przyjmowani serdecznie — nawet na rynkach dobrze rozwiniętych, takich jak Holandia, w której 98% 80-latków ma już telefony komórkowe. Użytkownicy oczekują łatwiejszej obsługi i większego bezpieczeństwa. emporia oferuje odpowiednie rozwiązania, nawet dla przedstawicieli starszego pokolenia, którzy mają już doświadczenie w korzystaniu
z telefonów komórkowych” — podkreśliła Pupeter-Fellner. Dyrektor zarządzająca przewiduje, że dzięki rozpoczętej już dalszej penetracji rynku w Europie Zachodniej oraz ekspansji na Rosję i USA firma będzie w najbliższej przyszłości intensywnie się rozwijać. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2011 obroty firmy emporia Telecom wyniosły łącznie około 50 milionów EUR, firma sprzedała w skali międzynarodowej 500 000 telefonów komórkowych, a jej udział w rodzimym rynku austriackim sięgnął 4%.
Zespół ekspertów wnosi międzynarodowe doświadczenie
Boris Nemsic, były dyrektor naczelny Telekom Austria to branżowy weteran, który został konsultantem firmy Delta w Dubaju, a poprzednio pracował w rosyjskiej firmie Vimpel Com. Zasiadanie w Radzie Doradczej firmy emporia postrzega jako szczególne wyzwanie: „emporia dowiodła już, że dzięki dobrym pomysłom oraz bezkompromisowej orientacji na klientów można odgrywać ważną rolę na wyjątkowo konkurencyjnym rynku globalnym. Bardzo się cieszę, że mogę wesprzeć tę inicjatywę, szczególnie jeżeli pomoże to firmie działać szybciej i lepiej niż globalne korporacje”. Zdaniem Nemsica najwięksi producenci koncentrują się na rynkach masowych, emporia natomiast zyskała reputację eksperta od „prostoty i bezpieczeństwa”. „Duzi operatorzy sieci komórkowych potrzebują dostawcy rozwiązań” — podkreślił Nemsic.
Robert Bauer z Instytutu Badań nad Zachowaniami w Organizacjach Uniwersytetu Johannesa Keplera prowadzi badania nad warunkami sprzyjającymi innowacyjności i kreatywności w firmach.
W Radzie Doradczej jego rola polega głównie na wspieraniu dalszego rozwoju emporii z poziomu średniej firmy produkcyjnej do aktywnego na szczeblu międzynarodowym podmiotu o kluczowym znaczeniu na wyjątkowo atrakcyjnym rynku niszowym. Robert Bauer powiedział: „Głównym wyzwaniem dla rozwijających się firm takich jak emporia jest to, jak radzić sobie z wieloma rutynowymi zadaniami, a jednocześnie utrzymać szybkość i innowacyjność."
Od pewnego już czasu emporia Telecom współpracuje z Johnem Clarksonem, dyrektorem Ośrodka Wzornictwa Przemysłowego na wyróżniającym się w tej dziedzinie w Europie Uniwersytecie
w Cambridge. „Moim celem jest ściślejsze powiązanie w najnowszych produktach firmy emporia najlepszych koncepcji z badań w dziedzinie Inclusive Design (projektowania uwzględniającego)
z najlepszymi praktykami” — wyjaśnił Clarkson. W jednym z międzynarodowych rankingów Uniwersytet w Cambridge został uznany za najlepszy uniwersytet w Europie. Motywuje to Clarksona do uzyskiwania jak najlepszych wyników także w jego dziedzinie badań.
Informacje o firmie emporia:
emporia Telecom to założona w roku 1991 firma rodzinna, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla użytkowników ze starszego pokolenia oraz wszystkich osób ceniących intuicyjną, komfortową obsługę. emporia Telecom to synonim prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci uzyskują orientację, dzięki której mogą łatwo korzystać z telefonu. Dział badań i rozwoju firmy emporia, zatrudniający jedną trzecią z 130-osobowego personelu firmy, upraszcza złożone problemy przy użyciu najnowszych technologii. Jego prace są podporządkowanie niemal wyłącznie potrzebom osób starszych. Produkty firmy emporia zdobyły wiele nagród na całym świecie i są cenione w skali międzynarodowej. emporia Telecom ma status globalnego lidera rynkowego i technicznego w dziedzinie telefonów komórkowych dla starszych osób. Ta austriacka firma z siedzibą w Linzu działa obecnie w 30 krajach. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.emporia.at