Funkcjonujący w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Klub Brand Design zorganizował Walne Zebranie Członków. Była to okazja nie tylko do podsumowania ostatniej, dwuletniej kadencji, ale również do omówienia bieżącej kondycji branży, a także dalszego kierunku rozwoju mającego na celu zwiększenie roli brand designu w działaniach marketingowych, poprawę jakości świadczonych usług oraz współpracę z uczelniami wyższymi.
– Klub Brand Design powstał, aby promować rolę designu w kształtowaniu marki. Zależy nam na tym, żeby polscy marketerzy bardziej doceniali brand design i lepiej uwzględniali jego rolę w planach działań marketingowych. Zwróćmy uwagę, że konsumenci około 70% decyzji zakupowych podejmują przy półce – dlatego dobry design opakowania w wielu przypadkach jest jednym z kluczowych czynników kształtujących poziom sprzedaży – mówi Małgorzata Pawlik-Leniarska, powtórnie wybrana Prezesem Zarządu KBD. – Oznacza to, że inwestowanie w brand design gwarantuje wyjątkowo wysoki zwrot z inwestycji, co często jest niezauważane. Pamiętajmy też, że żadne inne medium nie daje tak skutecznego, praktycznie 100%, dotarcia do konsumenta – dodała Małgorzata Pawlik-Leniarska.
Działalność KBD
Z powyższych względów, jednym z najważniejszych obszarów działalności KBD była edukacja. Klub zaangażował się we współpracę z wybranymi ASP. Dzięki temu studenci mogli bliżej poznać świat brand designu, wziąć udział w licznych warsztatach, a także odbyć praktyki w renomowanych firmach działających w tej branży. Ponadto Klub prowadził Szkołę Brand Designu oraz angażował się w jeden
z flagowych projektów SAR – Szkołę Strategii Marki. Ważnym punktem w działalności Klubu było również zorganizowanie szkoleń i warsztatów wewnętrznych.
– Działania edukacyjne są dla nas kluczowe. Z jednej strony chcemy pokazać studentom, przyszłym twórcom i designerom, jak wygląda praca w agencji, jakie są oczekiwania klientów i rynkowe realia,
a z drugiej, poprzez zaangażowanie w SSM – pokazujemy doświadczonym marketerom, dlaczego brand design jest tak istotny i dlaczego warto poświęcić mu więcej miejsca oraz uwagi w strategii budowania, rozwijania marki – tłumaczy Małgorzata Pawlik-Leniarska.
KBD zajmował się także organizacją spotkań z wybitnymi osobistościami brand designu – Larsem Wallentinem oraz Shan Preddy. Pozostałe działania Klubu skupiły się na przygotowaniu słownika designu online (dostępny na stronie www.klubbranddesign.pl), podnoszeniu standardów usług projektowych i usprawnianiu współpracy pomiędzy zleceniodawcami a firmami brandingowymi, m.in. poprzez badania branżowe oraz narzędzia wspomagające dobre praktyki przetargowe.
Nowe władze i plany na przyszłość
Podsumowanie kadencji zakończyło się wyborem nowych władz oraz zaplanowaniem prac na okres 2012/2013. Walne Zebranie Klubu ponownie wybrało na Prezesa Zarządu Małgorzatę Pawlik-Leniarską (Dragon Rouge), a na członków Zarządu: Piotra Ręczajskiego (Mamastudio), Wojciecha Mierowskiego (Brand Nature Access) i Grzegorza Brzóskę (SaltPepper Brand Design). Do Sądu Koleżeńskiego zostali wybrani: Anna Kryszczyszyn (Brand Nature Access), Grzegorz Kieslich (Edda) oraz Aleksander Koczy (SaltPepper Brand Design).
– Bardzo cieszę się z zaufania jakim powtórnie obdarzyli mnie koledzy i koleżanki z Klubu – oznacza to, że działania, którym poświęcałam czas i energię przez ostatnie 2 lata zostały dobrze ocenione. Przed nami jednak mnóstwo pracy i mam nadzieję, że wspólnymi siłami przyczynimy się do wzmocnienia roli brand designu, do poprawienia standardów pracy i podnoszenia kompetencji w środowiskach projektanckich – powiedziała na zebraniu Małgorzata Pawlik-Leniarska. – Mamy już wiele pomysłów i planów, które będziemy chcieli jak najszybciej wcielać w życie – dodała.
Wśród nich jest uczestnictwo w inicjatywie SAR skierowanej do studentów. Ma być to spotkanie, podczas którego dowiedzą się oni na czym polega praca w agencji i jaka jest rola brand design
w komunikacji marketingowej. Ponadto, po dobrych doświadczeniach z krakowską ASP, planowane jest rozszerzenie współpracy z innymi uczelniami w celu edukacji studentów i zbliżania środowisk kształcących designerów z agencjami brand design. Klub będzie nadal angażować się w Szkołę Strategii Marki oraz Uniwersytet SAR. Trwają już rozmowy na temat zaproszenia kolejnych ekspertów z zakresu brand design z całego świata.