Właśnie ruszyły zgłoszenia do organizowanego w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkursu Young Creatives Eurobest. Po raz kolejny młodzi pracownicy branży komunikacji marketingowej mają okazję wykazać się swoją kreatywnością w konkursie Young Creatives Integrated.
Nowością jest uruchomienie dwóch dodatkowych kategorii o innym limicie wiekowym - Just Creatives oraz Young Creatives Planners.
Nagrodą we wszystkich trzech kategoriach jest wyjazd na Festiwal Eurobest w Lizbonie sponsorowany przez SKM SAR.
Zgłoszeń do konkursów można dokonywać tylko do 4 października.
Konkurs Young Creatives Eurobest tradycyjnie skierowany jest do dwuosobowych zespołów poniżej 29 roku życia. Przed uczestniczącymi w YC teamami zostanie postawione zadanie polegające po przygotowaniu propozycji kampanii zintegrowanej w postaci prezentacji PPT, którą będą musieli przedstawić w ciągu 15 min przed jury. Standardowo uczestnicy będą prowadzić wyścig z czasem – na stworzenie pracy jest tylko 48 godzin od momentu briefingu. W Young Creatives Integrated najważniejszy jest sam pomysł kreatywny, a nie wykonanie pracy. Przewodniczącym jury Young Creatives Eurobest jest Piotr Chrobot (Interactive Solutions Regional Creative Director EMEA). W konkursie mogą brać udział pracownicy wszystkich działów z agencji reklamowych, domów mediowych oraz freelancerzy. Zwycięzcy konkursu biorą udział w międzynarodowych finałach Young Creatives Integrated w Lizbonie.
W tym roku rusza również kategoria Young Creatives Planners skierowana do młodych (poniżej 31 roku życia) strategów, plannerów z agencji komunikacyjnych, domów mediowych oraz freelancerów. Uczestnicy, podobnie jak w przypadku Young Creatives, w dwuosobowych zespołach będą pracować przez 48 godziny nad przedstawionym przez organizatora problemem. Zadaniem w konkursie będzie przygotowanie i zaprezentowanie przed jury kompletnej strategii. O kategorii YC Planners, przewodnicząca jury Agata Grabowska (Senior Discovery Consultant w Corporate Profiles Consulting, grupa DDB), mówi tak: „Strategia bez kreacji jest niewidoczna, ale nawet najlepsza kreacja bez strategii staje się nieistotna. Wierzymy w siłę strategii i dlatego zapraszamy do pierwszego konkursu dla młodych strategów, w którym będziemy nagradzać twórcze podejście do myślenia strategicznego”. Nagrodą w Young Creatives Planners jest wyjazd na Festiwal Eurobest do Lizbony.
Kategoria Just Creatives skierowana jest do osób powyżej 29 roku życia – bez limitu wieku. Kategoria stworzona została dla tych, którzy nie mieszczą się wiekowo w programach youngowych, a chcą przypomnieć sobie emocje związane z udziałem w konkursie. Uczestnicy, podobnie jak w YC Integrated, mają 48 godzin na stworzenie pomysłu kampanii zintegrowanej. Nagrodą w kategorii jest również wyjazd na Festiwal Eurobest do Lizbony. Przewodniczącym jury jest Tytus Klepacz (Concept Director 180heartbeats + Jung v. Matt).
Zgłoszenia udziału we wszystkich trzech kategoriach można dokonywać do 4 października. Ogłoszenie wyników Young Creatives Eurobest, Young Creatives Planners oraz Just Creatives odbędzie się 7 listopada 2013
w Multikinie (Złote Tarasy, Warszawa).
Regulaminy, formularze zgłoszeniowe oraz pełne informacje na temat warunków uczestnictwa w poszczególnych konkursach znajdują się pod poniższymi linkami:
Young Creatives Eurobest: http://young.ktr.org.pl/category/young-creatives-integrated/
Young Creatives Planners: http://young.ktr.org.pl/category/young-creatives-planners/
Just Creatives: http://young.ktr.org.pl/category/just-creatives/