1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka za mylącą reklamę
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że prowadzona latem ub.r. kampania reklamowa SKOK-u im. F. Stefczyka w Gdyni wprowadzała odbiorców w błąd. Na firmę nałożono karę w wysokości 1,3 mln zł.
Ukarana kampania SKOK-u Stefczyka trwała od 1 czerwca do 31 sierpnia ub.r. w najważniejszych mediach (telewizji, radiu, prasie, internecie), a także w formie ulotek i SMS-ów. W akcji wykorzystywano hasła takie jak „Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale” i „0 zł za przelewy w oddziale”.
Zdaniem UOKiK-u na podstawie tych sloganów konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto w SKOK-u. Jednak w rzeczywistości nowy klient mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii UOKiK-u gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z reklamowanych usług.
W konsekwencji Urząd uznała, że SKOK Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożono na przedsiębiorcę karę wynoszącą dokładnie 1 300 862 zł. Przy czym ta decyzja nie jest ostateczna - firma może odwołanie się od niej do sądu.
>>> Dni otwarte w kampanii Kasy Stefczyka (zobacz reklamę)
Dołącz do dyskusji: 1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka za mylącą reklamę