15 tys. chętnych do testowania produktów Aldi, Sonia Bohosiewicz w kampanii
Sieć sklepów Aldi rozpoczęła kolejny etap kampanii marketingowej polegający na testowaniu produktów marek własnych. Gospodarzem Wielkiego Testu Aldi jest aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerzy, wyłonieni z grona klientów, stają się naturalnymi ambasadorami sieci.
Od września Aldi prowadzi ogólnopolską kampanię pod hasłem „ Raz Aldi, Zawsze Aldi”, które jest nowym sloganem marki. Jej bohaterami są wybrane produkty marki własnej, do których testowania sieć zaprasza w kolejnym etapie swojej kampanii.
„Masz ochotę spróbować produktów Aldi? Weź udział w Wielkim Teście Aldi i zostań ambasadorem sieci” - zachęca na stronie zawszeAldi.pl Sonia Bohosiewicz, aktorka i gospodyni testu, która wspiera i inspiruje ambasadorów.
Akcja składa się z sześciu etapów, a w każdym z nich wyłaniani są testerzy, którzy otrzymują paczki z wybranymi produktami marki własnej Aldi. Ich opinie pozwalają poznać walory produktów, są też wiarygodnym przekazem, wykorzystywanym w komunikacji zewnętrznej sieci. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę zawszeAldi.pl.
- Idea jest prosta i trafiająca w samo sedno - wiemy już, że unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają. Pokazały nam to badania, które przeprowadziliśmy przed wdrożeniem kampanii. Teraz chcemy pogłębić wiedzę klientów i rozkochać ich jeszcze bardziej w naszych produktach tak, by w myśl nowego sloganu „Raz Aldi, Zawsze Aldi”, kupując je u nas raz, wracali już zawsze - mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi w Polsce. - Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań Aldi, dlatego postanowiliśmy zapytać o ich preferencje produktowe. Chcemy poznać ich jeszcze lepiej, by wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i nieustająco ulepszać się dla nich. Zakończyliśmy etap komunikacji wizerunkowej i rozpoczynamy komunikację produktową, dlatego w naszych przekazach będziemy wykorzystywali najciekawsze opinie testerów - ambasadorów - dodaje Barańska.
W pierwszym etapie testów sieć przygotowała dwa rodzaje paczek. W 200 z nich były tzw. produkty suche: Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Czekolada Orzechowa z okienkiem Château.
Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit o smaku mango-marakuja, Salami międzynarodowe Tremondi, Ser duński HavartiHofburger. Paczek z łańcuchem zimna było 100. Testy pozwoliły zebrać od 80 do 150 opinii dla każdego z produktów.
Do kolejnego etapu przygotowano 400 paczek, które właśnie trafiają do rąk ambasadorów. Znalazły się w nich Sok PureFruit, Czekolada Moser Roth, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO, Pieczywo do wypieku Goldähren.
Dotychczas zgłosiło się 15 tys. chętnych do testowania produktów marki własnej Aldi. Firma podkreśla, że testy są cykliczne i będą odbywały się w kolejnych miesiącach, dlatego wszyscy, którzy zgłosili się i nie zostali wyłonieni w pierwszym etapie nadal mają szansę otrzymać paczki przy kolejnych naborach.
Kampania marketingowa Aldi rozpoczęła się we wrześniu od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła „ Raz Aldi, Zawsze Aldi”, jej kolejnym etapem jest komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu Aldi, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Gospodynią Wielkiego Testu Aldi jest aktorka Sonia Bohosiewicz, która osobiście wręcza paczki wybranym ambasadorom.
Dołącz do dyskusji: 15 tys. chętnych do testowania produktów Aldi, Sonia Bohosiewicz w kampanii