2,2 mln widzów „Top model 4”. TVN liderem w grupie komercyjnej
Czwartą edycję „Top model” oglądało w TVN średnio 2,2 mln widzów, niemal tyle samo co trzecią serię. W czasie nadawania programu stacja zajęła drugie miejsce w całym rynku i pierwsze w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 20 mln zł.
Program „Top model 4” nadawany był w poniedziałki o godz. 21.30, począwszy od 1 września do 24 listopada br. Średnia oglądalność 13 odcinków reality-show wyniosła 2,21 mln widzów. Przełożyło się to na 16,17 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej osób obejrzało trzeci odcinek „Top model 4”. Zgromadził on przed telewizorami średnio 2,48 mln widzów.
Top 3 odcinki „Top model”
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR % |
15-09-2014 | 2482463 | 18,57% |
24-11-2014 | 2471874 | 18,74% |
10-11-2014 | 2382389 | 16,43% |
Dla porównania, pokazywaną wiosną 2013 roku w środy o 21.30 trzecią odsłonę formatu oglądało 2,23 mln osób przy udziale wynoszącym 16,72 proc. Natomiast wówczas udział reality-show w grupie komercyjnej był niższy i wyniósł 20,69 proc. (dowiedz się więcej).
Jesienią ub.r. w poniedziałkowym paśmie o 21.30 TVN nadawał zaś trzecią odsłonę serialu “Lekarze”, która gromadziła 2,72 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 20,12 proc. i 21,27 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania czwartej edycji „Top model” TVN był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, nadająca wówczas “Kulisy M jak miłość” oraz program “Tomasz Lis na żywo”, co przekładało się na 17,41 proc. udziału. Na trzeciej pozycji znalazł się Polsat (filmy z cyklu "Megahit"'; 15,52 proc.), a na czwartej - TVP1 (głównie “Teatr Telewizji”, testy i filmy; 5,92 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był liderem, drugie miejsce zajął Polsat, a trzecia była Dwójka.
Widownia formatu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP2 | 2378585 | 17,41% | 11,78% |
TVN - Top model | 2208091 | 16,17% | 21,75% |
Polsat | 2119928 | 15,52% | 20,71% |
TVP1 | 809014 | 5,92% | 4,22% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół programu wyniosły 20 mln zł, podczas gdy trzecia seria przyniosła TVN 27,7 mln zł z reklam (dane cennikowe, dane bez rabatów).
W czwartej edycji “Top model” po raz pierwszy w rywalizacji brali udział także męscy modele. Zwyciężczynią programu została Osi Ugonoh, która zdobyła 100 tys. zł, kontrakt z agencją Next, pojawi się też na okładce miesięcznika „Glamour”.
Reality-show prowadziła Joanna Krupa, a w jury obok niej zasiadali Dawid Woliński, Katarzyna Sokołowska i Marcin Tyszka. TVN program produkował samodzielnie.
Stacja TVN jest zadowolona z wyników oglądalności formatu. Prawdopodobnie "Top model" wróci na jej antenę za rok.
Dołącz do dyskusji: 2,2 mln widzów „Top model 4”. TVN liderem w grupie komercyjnej
Black Lemings TV