2011 rok: tracą Viva i MTV, do góry rebel:tv i Eska TV
Viva Polska pozostała w 2011 roku najchętniej oglądanym kanałem muzycznym, ale kanał ten - podobnie jak siostrzana stacja MTV Polska - zakończył rok na minusie. Relatywnie największy wzrost zanotował niszowy rebel:tv, sporo zyskała też Eska TV.
Udział telewizji Viva Polska wyniósł w 2011 roku 0,57 proc. po spadku o 10 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział poszedł do góry o 29 proc. do 0,28 proc. Na podium znalazł się jeszcze kanał MTV Polska. Spadł on z pozycji wicelidera, bo jego udział zmalał najbardziej w zestawieniu - o 20,6 proc. do 0,24 proc.
Czwarte miejsce zajęła Eska TV (0,13 proc., wzrost o 80,8 proc.), a tuż za nią znalazł się kanał Polo TV. Stacja ta monitorowana jest dopiero od września ub.r., dlatego jej średni wynik za cały rok to 0,10 proc. Natomiast w okresie od września do grudnia br. udział Polo TV wyniósł 0,30 proc., co dałoby mu drugie miejsce w zestawieniu.
Największy wzrost odnotował plasujący się na szóstym miejscu kanał rebel:tv. Jego udział wzrósł o 180 proc., ale wyniósł jedynie 0,01 proc.
wszyscy 4+ | ||||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 38 978 | 0,637 | 34 420 | 0,573 |
4fun.tv | 13 255 | 0,217 | 16 838 | 0,280 |
MTV Polska | 18 144 | 0,296 | 14 136 | 0,235 |
Eska TV | 4 498 | 0,073 | 7 930 | 0,132 |
Polo TV | - | - | 6 055 | 0,101 |
Rebel.tv | 336 | 0,005 | 856 | 0,014 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 278 | 0,005 |
VH1 Europe | 292 | 0,005 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, kolejność stacji w czołówce była taka sama, liderująca Viva Polska miała 1,61 proc. udziału (spadek o 20,7 proc.), 4fun.tv zanotowało 0,83 proc. udziału (wzrost o 29,1 proc.), a MTV Polska osiągnęło wynik na poziomie 0,79 proc., notując spadek o 26,9 proc., największy w zestawieniu. Najwięcej (180 proc.) zyskał też kanał rebel:tv, notując wynik na poziomie 0,04 proc.
Kanał Polo TV osiągnął średni roczny wynik na poziomie 0,25 proc., ale w okresie nadawania miał udział na poziomie 0,73 proc. (dałoby to miejsce trzecie)
wszyscy 13-29 | ||||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 19 357 | 2,027 | 14 563 | 1,607 |
4fun.tv | 6 129 | 0,642 | 7 513 | 0,829 |
MTV Polska | 10 293 | 1,078 | 7 169 | 0,791 |
Eska TV | 2 608 | 0,273 | 3 115 | 0,344 |
Polo TV | - | - | 2 278 | 0,251 |
Rebel.tv | 139 | 0,015 | 383 | 0,042 |
VH1 Europe | - | - | 110 | 0,012 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 83 | 0,009 |
Uwaga! Prezentowane w analizie dane kanałów Polo TV, VH 1 Europe i Czwórka Polskie Radio zgodnie z zasadami statystyki zostały uśrednione dla całego roku. Poniżej znajdują się dane za okres pomiaru tych stacji przez Nielsen Audience Measurement.
Raport top programów | Wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 275 563 | 2,69 |
100 KLIPOW KTORE WSTRZASNELO VIVA | VIVA Polska | 270 951 | 2,47 |
GWIAZDY W NATARCIU | VIVA Polska | 221 149 | 4,69 |
100% VIVA | VIVA Polska | 205 403 | 1,67 |
HEJ KOLEDA /KONCERT WIGILIJNY/ | Polo TV | 192 219 | 1,89 |
IN & OUT /PROGR.MUZ./ | VIVA Polska | 188 706 | 1,98 |
WWW.IFRC.ORG/JAPAN | VIVA Polska | 184 965 | 1,73 |
KOLEJNO ODLICZ | VIVA Polska | 184 290 | 3,37 |
VIVA GORA | VIVA Polska | 179 300 | 4,19 |
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 179 091 | 2,09 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych w ub.r dziewięć pozycji umieściła stacja Viva Polska. Na topie znalazł się discopolowy magazyn Vivy “Disco ponad wszystko”, który zgromadził maksymalnie 276 tys. widzów. Jedyną pozycją w zestawieniu spoza Vivy był plasujący się na miejscu piątym program “Hej kolęda”, pokazany w Polo TV.
Średnie dane za okres pomiaru | Wszyscy 4+ | 13-29 | |||
2011 | 2011 | ||||
Stacja | Początek pomiaru | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polo TV | wrzesień | 18114 | 0,30% | 6815 | 0,73% |
VH1 Europe | listopad | 1067 | 0,04% | 660 | 0,07% |
Czworka Polskie Radio | marzec | 215 | 0,01% | 99 | 0,01% |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: 2011 rok: tracą Viva i MTV, do góry rebel:tv i Eska TV