408 mln komórek sprzedanych w I kw., 70 proc. to smartfony, liderem Samsung
W I kwartale 2014 roku na świecie sprzedano blisko 408 milionów telefonów komórkowych, w tym prawie 285 milionów smartfonów. W obu segmentach zdecydowanym liderem jest Samsung - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku całkowita sprzedaż telefonów komórkowych wzrosła w ujęciu rocznym o 9,4 proc. (najszybciej od 2011 r.), z 372,7 miliona do 407,9 miliona sztuk.
Na pozycji lidera umocnił się Samsung, który sprzedał 113 milionów swoich telefonów i zdobył 27,7 proc. udziału w rynku. Druga w rankingu Nokia po raz kolejny zanotowała wyraźny spadek sprzedaży, z 61,9 miliona do 47 milionów sztuk (11,5 proc. rynku).
Kolejne miejsca zajęły Apple (43,7 mln sztuk, 10,7 proc. udziału w rynku), LG (16,4 mln - 4 proc.) i Huawei (14,2 mln - 3,5 proc.), które może pochwalić się dwa razy szybszym tempem wzrostu w skali roku niż cała branża.
Globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła w I kwartale 285 milionów sztuk, co oznacza wzrost o 33,2 proc. wobec 213,9 miliona sztuk rok wcześniej.
Samsung sprzedał 89 milionów smartfonów i zdobył 31,2 proc. tego segmentu, w porównaniu do 32,4 proc. przed rokiem, co oznacza pierwszy w ujęciu rocznym spadek koreańskiego producenta od IV kwartału 2009 roku. Ponad dwa razy mniej urządzeń (43,7 mln) i tylko 17-proc. tempo wzrostu odnotowało drugie w rankingu Apple (15,3 proc. udziału w rynku).
Na kolejnych miejscach z podobnym poziomem sprzedaży i rynkowego udziału znalazły się firmy Huawei (13,4 mln - 4,7 proc.) i Lenovo (13,3 mln - 4,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: 408 mln komórek sprzedanych w I kw., 70 proc. to smartfony, liderem Samsung