510 tys. widzów nowych odcinków serialu "Ślad". Polsat liderem rynku
Nowe odcinki serialu „Ślad” po czterech pierwszych tygodniach emisji gromadzą średnio 510 tys. widzów, o 123 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania produkcji jest liderem w rynku telewizyjnym we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Kryminalny serial „Ślad” w wiosennej ramówce tego roku nadawany jest w Polsacie w niedziele o godz. 23.10 (począwszy od 1 marca). Średnia oglądalność pierwszych czterech odcinków sezonu czwartego wyniosła 510 tys. widzów, co przełożyło się na 8,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,25 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 15 marca - śledziło go 595 tys. osób.
Dla porównania, początek drugiego sezonu serialu emitowany wiosną ub.r. śledziło 633 tys. widzów, co przełożyło się na 7,67 proc. udziału w 4+, 7,70 proc. w 16-49 oraz 8,74 proc. w grupie 16-59. To oznacza, że produkcja straciła 123 tys. widzów. Serial był pokazywany wówczas w zupełnie innym paśmie - od poniedziałku do czwartku po godz. 22.00.
Polsat w czasie emisji nowych odcinków serialu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Druga lokata należy do TVP1, emitującego wówczas filmy, co przekłada się na 6,20 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje TVN (powtórki serialu "Motyw"; 4,79 proc.), a czwarte - TVP2 (filmy; 4,10 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Polsat również jest pierwszy.
Fabuła serialu „Ślad” koncentruje się na ekspertach ze specjalnie stworzonego Centralnego Wydziału Śledczego, którzy rozwiązują zagadki kryminalne. Grupą CWŚ dowodzi Renata Różańska (w tej roli Anita Jancia) - podinspektor policji, profesor nauk medycznych - biochemik. Jest to to polska wersja formatu opracowanego przez TeleAlliance Media Holding AB.
W serialu grają m.in.: Anita Jancia, Mariusz Jakus, Aleksandra Hamkało, Cezary Łukaszewicz, Kamil Szeptycki, Agnieszka Kawiorska, Piotr Witkowski, Marta Jarczewska, Krzysztof Wach, Paulina Mikuśkiewicz, James Malcolm i Zuzanna Pawlak. Za produkcję cyklu odpowiada firma Tako Media.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: 510 tys. widzów nowych odcinków serialu "Ślad". Polsat liderem rynku