9,5 mld USD na reklamę na YouTube w 2015 r., ponad połowa w USA
W bieżącym roku reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w serwisie YouTube 9,5 miliarda dolarów, czyli o 25 proc., więcej niż w roku ubiegłym - szacuje firma eMarketer.
Według analityków eMarketera, ze wspomnianych 9,5 miliarda dolarów - po opłaceniu kosztów (traffic acquisition costs - TAC, content acquisition costs - CAC) - należącemu do Google serwisowi pozostanie 4,28 miliarda dolarów przychodu, co będzie oznaczało wzrost o 40,6 proc. w porównaniu z rokiem 2014 (3,04 mld USD).
Tylko w USA przychód z reklam YouTube ma w tym roku sięgnąć 2,22 miliarda dolarów, stanowiących 51,9 proc. globalnego przychodu z reklam serwisu.
Dołącz do dyskusji: 9,5 mld USD na reklamę na YouTube w 2015 r., ponad połowa w USA