93,2 miliona ludzi obejrzało Super Bowl
Niedzielny Super Bowl pomiędzy Indianapolis Colts i Chicago Bears okazał się drugim w historii najchętniej oglądanym finałem rozgrywek zawodowej ligi footballu amerykańskiego NFL i trzecim w historii najchętniej oglądanym programem telewizyjnym.
Wynika z danych firmy badawczej Nielsen Media Research.
Mecz przyciągnął przed ekrany średnio 93,2 miliona widzów. W niektórych momentach przed odbiornikami zasiadło nawet 139,8 miliona ludzi. Dla porównania przed rokiem pojedynek pomiędzy drużynami z Pittsburgha i Seattle obejrzało średnio 90,72 miliona odbiorców.
Tak dobre wyniki to najprawdopodobniej efekt trzech czynników: 1. główny rozgrywający (quarterback) drużyny Coltów Peyton Manning jest ulubieńcem NFL; 2. trenerami obu drużyn byli pierwsi w historii Super Bowl afroamerykanie, co miało przyciągnąć przed ekrany większą liczbę czarnoskórej widowni; 3. spodziewano się, że spotkanie obejrzy połowa mieszkańców Chicago, trzeciego co do wielkości rynku w USA.
Pierwsze dwa miejsca na liście najchętniej oglądanych programów w historii telewizji zajmują ostatni odcinek serialu MASH z 1983 roku (139,8 miliona widzów) i Super Bowl z 1996 roku (94,1 miliona widzów).
Dołącz do dyskusji: 93,2 miliona ludzi obejrzało Super Bowl