“A normalnie o tej porze” TVP 2 przegrywa z konkurencją
Nowy popołudniowy magazyn TVP 2 “A normalnie o tej porze” ogląda znacznie mniej widzów niż pozycje nadawane w tym czasie na innych głównych stacjach. Dwójka pracuje nad ulepszeniem formuły talk-show.
“A normalnie o tej porze” zadebiutowało na antenie 28 lutego br. i nadawane jest w dni powszednie o 16.35. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu odcinkach program zgromadził średnio 420 tys. widzów przy udziale wynoszącym 4,02 proc. w grupie 4+ i 4,16 proc. w komercyjnej 16-49. To mniej niż w analogicznym okresie ub.r., gdy w tym paśmie TVP 2 miała 1,09 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 9,84 proc. i 11,90 proc.
Liderem w czasie emisji talk-show jest TVP 1 z udziałem na poziomie 30,85 proc. nadająca wtedy “Celownik “i “Teleexpress” - programy o ugruntowanej pozycji na rynku. Podobnie jest w przypadku stacji komercyjnych. Drugie miejsce w tym paśmie zajmuje Polsat (19,56 proc. udziału), nadając docu-crime “Malanowski i partnerzy” oraz docu-soap “Dlaczego ja?”, a trzecia jest telewizja TVN (15,98 proc., “Rozmowy w toku”, “Sędzia Anna Maria Wesołowska”, “Sąd rodzinny”).
- To trudne pasmo, ogromna część rynku jest zajęta już przez innych nadawców, dlatego musimy przyzwyczaić widzów do nowego programu - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Alicja Resich-Modlińska, szefowa redakcji “A normalnie o tej porze” oraz “ Pytania na śniadanie”. - Magazyn został bardzo dobrze przyjęty od strony wizualnej, znakomicie spisują się prowadzący. Pracujemy jeszcze nad formułą dziennikarską i lepszym sprofilowanie omawianych w programie tematów - dodaje.
Dane telemetryczne okazują, że “A normalnie o tej porze” oglądają głównie kobiety, widzowie w młodzi (w wieku od 25 do 29 lat) i ci po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi.
Program “A normalnie o tej porze” to nadawany na żywo talk-show społeczno-kulturalny. W programie znaleźć można rozmowy z gośćmi m.in. na tematy społeczne, lifestylowe, kulturalne czy dotyczące show biznesu. W magazynie są także relacje reporterskie i felietony. Talk-show prowadzą Agnieszka Szulim, Wojciech Jagielski, Paweł Korsun, Olimpia Ajakaiye i Jason Polak.
Widownia “A normalnie o tej porze” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
28-02-2011 | 388 481 | 3,67% | 3,90% |
01-03-2011 | 491 069 | 4,68% | 5,62% |
02-03-2011 | 345 847 | 3,29% | 2,80% |
03-03-2011 | 501 426 | 4,71% | 4,53% |
04-03-2011 | 380 423 | 3,73% | 3,90% |
Średnia | 421 550 | 4,02% | 4,16% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
TVP 1 | 3 183 191 | 30,35% |
Polsat | 2 051 524 | 19,56% |
TVN | 1 676 224 | 15,98% |
TVP 2 – A normalnie... | 421 550 | 4,02% |
Profil widowni talk-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 39,89% | 83 |
Kobiety | 60,11% | 116 | |
Wiek | 4-9 | 4,62% | 78 |
10-15 | 2,55% | 38 | |
16 - 19 | 1,17% | 21 | |
20 - 24 | 2,55% | 32 | |
25 - 29 | 9,05% | 102 | |
30 - 34 | 6,92% | 84 | |
35 - 39 | 4,48% | 61 | |
40 - 44 | 3,02% | 47 | |
45 - 49 | 10,32% | 150 | |
50 - 54 | 13,18% | 164 | |
55 - 59 | 8,05% | 104 | |
60+ | 34,08% | 169 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,34% | 121 |
< 50 tys. | 22,35% | 93 | |
50-100 tys. | 4,90% | 57 | |
100-200 tys. | 7,16% | 89 | |
> 200 tys. | 18,25% | 91 | |
Zawód | Top management | 6,55% | 75 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,16% | 74 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,16% | 101 | |
Emeryci | 42,07% | 164 | |
Inni | 20,06% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 45,97% | 102 |
Średnie | 34,03% | 115 | |
Wyższe | 12,83% | 102 | |
Inne | 7,17% | 56 |
Dołącz do dyskusji: “A normalnie o tej porze” TVP 2 przegrywa z konkurencją