SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sky i Unilever popierają branżową inicjatywę mającą na celu rozwiązanie kryzysu klimatycznego

Branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero, która wzywa marki i agencje do zobowiązania się do pięciopunktowego planu redukcji emisji CO2. W projekt zaangażowały się Sky, Unilever i The Guardian, by wspólnie ze Stowarzyszeniem Reklamy (AA) i innymi stawić czoła śladowi węglowemu w brytyjskiej branży reklamowej.

Unilever, Sky i AA wraz z IPA i ISBA uruchamiają Ad Net Zero, ogólnobranżowe wezwanie do natychmiastowego, zbiorowego działania, które pomoże osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla w rozwoju, produkcji i umieszczaniu reklam w mediach do 2030 roku.

Debbie Klein, dyrektor ds. marketingu, spraw korporacyjnych i personalnych grupy Sky, mówi: - Jest niezwykle ważne, abyśmy wszyscy wzięli odpowiedzialność za wpływ naszych reklam na emisję dwutlenku węgla. Ten plan działania bardzo wyraźnie określa, w jaki sposób wszyscy możemy zmienić sposób, w jaki pracujemy.

Aby zaznaczyć uruchomienie Ad Net Zero, AA opublikowała raport grupy roboczej ds. działań na rzecz klimatu z Credos, który przedstawia pięciopunktowe wezwanie do działania, do którego zachęca marki i agencje.

Wzywa przedsiębiorstwa do zobowiązania się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla, przede wszystkim poprzez ograniczenie podróży, zużycia energii z paliw kopalnych i ilości odpadów.

Wzywa reklamodawców, agencje i firmy produkcyjne do zobowiązania się do mierzenia i ograniczania ich wpływu przy wsparciu AdGreen, inicjatywy zapoczątkowanej przez IA we wrześniu w celu wyeliminowania negatywnego wpływu produkcji reklam na środowisko.

Marki i agencje są również proszone o wykorzystanie swoich reklam do promowania bardziej zrównoważonych wyborów i zachowań konsumentów, podczas gdy organizatorzy wydarzeń są zachęcani do uwzględnienia zrównoważonego rozwoju w nagrodach i planowaniu wydarzeń w celu zminimalizowania ich śladu węglowego.

Wreszcie, agencje medialne są zachęcane do współpracy z markami w celu zobowiązania się do przestrzegania Karty klimatycznej IPA Media Futures Group i opracowania planów medialnych o niższej emisji dwutlenku węgla.

- Ten plan zawiera prostą, skuteczną serię działań, które każdy marketer może zastosować i zachęca wszystkich w swoim łańcuchu dostaw do pracy w ich codziennych praktykach. Wszyscy pracujący w reklamie powinni mierzyć i raportować swój wpływ na emisję dwutlenku węgla oraz wprowadzać niezbędne zmiany, aby go szybko zmniejszyć - mówi wiceprezes i dyrektor generalny Unilever na Wielką Brytanię i Irlandię, Sebastian Munden.

Raport szacuje, że brytyjskie agencje wytwarzają 84 000 ton operacyjnych emisji CO2 rocznie, z czego 42 proc. pochodzi z zużycia energii, a 58 proc. z podróży służbowych. Na tej samej podstawie szacuje, że cała branża może mieć ślad węglowy bliski milionowi ton.

Ad Net Zero opiera się na pracach grupy roboczej AA ds. działań na rzecz klimatu. Grupa została powołana rok temu, aby ocenić obecną reakcję branży reklamowej na kryzys klimatyczny i zalecić praktyczne kroki w kierunku neutralności węglowej dla firm będących jej podstawą.

Inicjatywa została opracowana przy udziale liderów z adam & eveDDB, APA, W&K, Credos, PPA, Iris, Adjust Your Set, PRCA, The Marketing Society, The Marketing Academy i Mindshare, a także Unilever, Sky and The Guardian.

Dołącz do dyskusji: Sky i Unilever popierają branżową inicjatywę mającą na celu rozwiązanie kryzysu klimatycznego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl