Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)
W pierwszej połowie br. największy reklamodawca w mediach pozainternetowych, Aflofarm Farmacja Polska, zwiększyła w skali roku swoje wydatki na reklamę o ponad 30 proc. Wzrost ten jest niemal dziesięciokrotnie większy od dynamiki całego rynku.
Od stycznia do czerwca br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 14,3 mld zł, o 3,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Będąca największym reklamodawcą firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska w tym okresie zwiększyła nakłady na promocje swoich marek o 31,2 proc., do 819,3 mln zł. Wydała ponad dwa razy więcej niż plasujący się tuż za nią Orange Polska i ponad trzykrotnie więcej niż Kino Świat. Orange przeznaczył na wsparcie swoich produktów 316,9 mln zł (wzrost o 7,2 proc.), a Kino Świat - 258,2 mln zł (spadek o 10,6 proc.).
Więcej na reklamy niż rok wcześniej przeznaczyli też Unilever Polska i Lidl Polska. Pierwszy marketer zwiększył wydatki o 26,3 proc. (do 225,8 mln zł), a drugi - o 7,6 proc. (do 252,8 mln zł).
Nieznacznie - o 1,7 proc., do 187,7 mln zł - wzrosły nakłady na reklamę operatora sieci komórkowej Play, spółki P4.
Inwestycje na promocję w mediach tradycyjnych ograniczyły natomiast m.in. koncerny Procter & Gamble Polska (o 33,7 proc., do 164,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 3,4 proc., do 166 mln zł).
Z tegorocznego zestawienia dziesięciu największych reklamodawców w pierwszej połowie br. wypadły firmy USP Zdrowie i Ferrero Polska. Ich miejsca w czołówce zajęły Volskwagen Group Polska i Nestle Polska.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Aflofarm Farmacja Polska | 624 409 004 zł | 819 252 485 zł | 31,2 |
Orange Polska | 295 714 057 zł | 316 893 062 zł | 7,2 |
Kino Świat | 288 854 157 zł | 258 185 723 zł | -10,6 |
Lidl Polska | 235 037 860 zł | 252 793 157 zł | 7,6 |
Unilever Polska | 178 754 213 zł | 225 787 731 zł | 26,3 |
P4 | 184 559 064 zł | 187 686 432 zł | 1,7 |
Volkswagen Group Polska | b.d. | 184 236 995 zł | b.d. |
Nestle Polska | b.d. | 173 991 542 zł | b.d. |
L'Oreal Polska | 171 831 517 zł | 165 956 623 zł | -3,4 |
Procter&Gamble DS Polska | 247 571 889 zł | 164 204 080 zł | -33,7 |
razem | 13 839 361 313 zł | 14 328 868 396 zł | 3,5 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)