Agencja Gong: przychody 11 proc. w górę, 2,9 mln zł zysku
Agencja reklamowa Gong (należąca do holdingu Group One) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 11 proc. do 21,63 mln zł oraz zysku netto z 1,54 do 2,86 mln zł.
Przychody krajowe agencji Gong zmniejszyły się z 14,54 do 13,16 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy wzrosły z 4,93 do 8,47 mln zł.
Wpływy od innych firm należących do Group One poszły w górę z 293,5 do 892,8 tys. zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 621,3 tys. zł od Salestube, 160,9 tys. zł od Value Media, 83,6 tys. zł od Change/Serviceplan i 27 tys. zł od Mediaplus Warsaw.
Wśród klientów agencji Gong są m.in. marki Tyskie i Książęce (należące do Kompanii Piwowarskiej), dla których zajmuje się komunikacją w internecie. W ub.r. dla Tyskiego współtworzyła kolejne kampanie z serii „Przejdźmy na Ty” (m.in. akcję z udziałem Wojciecha Manna i reklamy wariantu bezalkoholowego Tyskiego z Krzysztofem Hołowczycem), a dla drugiej reklamy o „Książęcym świecie piw”.
Gong pracuje również dla ING Banku Śląskiego, marki wafelków Grześki (współtworzyła jej kampanię „Drobne grzeszki”) oraz batonów Wanted i wafli Dare (produkowanych przez ETi European Food Industries).
Koszty 3 proc. w górę
Wydatki operacyjne agencji w ub.r. wyniosły 18,04 mln zł, co wobec 17,47 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 3,3 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które poszły w górę z 11,88 do 12,07 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,24 do 4,34 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 800,3 do 747 tys. zł.
W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 46,58 etatów, wobec 49,35 rok wcześniej. Po wybuchu epidemii holding Group One we wszystkich swoich spółkach zależnych zamroził 15 proc. wynagrodzeń na sześć miesięcy. Zaległe pieniądze wypłacono pracownikom w czerwcu i lipcu br.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii wzrosły z 220,9 do 307,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe poszły w dół z 257,8 do 141,6 tys. zł.
Po wybuchu epidemii agencja nie otrzymała żadnego wsparcia z tarczy antykryzysowych czy tarczy finansowej PFR, skorzystała natomiast z gwarancji de minimis od Banku Gospodarstwa Krajowego o wartości nominalnej 1,2 mln zł.
2,86 mln zł zysku na dywidendę
Dużo wyższa dynamika przychodów niż kosztów przełożył się na wyraźny wzrost zyskowności agencji. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 2 do 3,59 mln zł, zysk operacyjny - z 2,01 do 3,61 mln zł, a zysk netto - 1,54 do 2,86 mln zł.
Od sześciu lat większościowym udziałowcem Gong jest holding Group One, ma 51 proc. udziałów agencji. Po 22,8 proc. należy do jej menedżerów: członkini zarządu Agnieszki Gołębiewskiej i dyrektora kreatywnego Bartosza Gołębiewskiego, a 3,4 proc. do prokurenta Adama Nieszporka.
Wspólnicy zdecydowali, że zysk netto z ub.r. w całości otrzymają jako dywidendę.
Na koniec ub.r. agencja w kasie i na rachunkach bankowych miała 14,45 mln zł, wobec 10,83 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Agencja Gong: przychody 11 proc. w górę, 2,9 mln zł zysku