Agora i Ringier Axel Springer z nagrodami na INMA Global Media Awards
W tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards nagrodzono trzy projekty, w które zaangażowane były media z Polski. Agora otrzymała nagrodę za akcję "Ostatni Twój Weekend" serwisu Gazeta.pl, Onet za format #zostajewdomu z Małgorzatą Ohme, a Noizz za "Arkę 2.0".
Agora zajęła pierwsze miejsce w kategorii "Best public relations or community service campaign" za kampanię "Ostatni Twój Weekend", którą zrealizowano we współpracy z agencję VMLY&R Poland, BNP Paribas i Mastercard. Kampania ta była nagradzana już na Golden Drum czy Cannes Lions.
„Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. Na Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami: BNP Paribas, Mastrecard i agencją VMLY&R Poland zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu", będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.
– Ta nagroda bardzo cieszy, ale przede wszystkim po raz kolejny potwierdza, że dziś media to nie tylko dostarczyciele informacji czy opinii, ale też, wraz z partnerami z innych branż, ośrodki aktywizmu zmieniającego świat. Nie zawsze to będzie aż tak efektowne, jak Ostatni „Twój Weekend". Czasami, jak podczas pandemii, będziemy zbierać na respirator dla lokalnego szpitala lub wspierać samotnych seniorów. Tak zachowują się dziś zaangażowane marki, a Gazeta.pl jest jedną z nich – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.
W tej samej kategorii miejsce drugie zajęła akcja serwisu Noizz (RASP Polska) "Arka 2.0". Przygotowano ją we współpracy z VMLY&R, BNP Paribas oraz Centrum Nauki Kopernik.
W październiku 2019r. serwis lifestylowy Noizz wysłał z dachu CNK w przestrzeń kosmiczną sygnał z zakodowanym DNA zagrożonych gatunków zwierząt. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem zmian klimatycznych, które mają bezpośredni wpływ na zmniejszającą się liczbę gatunków zwierząt na Ziemi.
Stronę Onetu (RASP Polska) #zostajewdomu wyróżniono nagrodą trzecią w kategorii "Best initiative in response to COVID-19", do której zgłaszano ważne społecznie projekty medialne związane z pandemią koronawirusa.
W akcji #zostajewdomu, Onet uruchomił podstronę serwisu, na której oprócz zweryfikowanych informacji dotyczących pandemii koronawirusa, czytelnicy mogą znaleźć m.in. pomysły na spędzanie czasu w domu, wywiady z ekspertami, tłumaczącymi trudną i zmieniającą się z dnia na dzień rzeczywistość. W ramach projektu emitowany jest także program Małgorzaty Ohme "#zostajewdomu z Onet", w którym redaktor naczelna Onet Kobieta rozmawia z gośćmi łącząc się z nimi online.
http://https//www.wirtualnemedia.pl/artykul/malgorzata-ohme-program-zostajewdomu-z-onetem-onet-pl-opinie
Nagrody IMNA Global Media Awards przynawane są przez The International News Media Association (INMA) - największe na świecie stowarzyszenie wspierające media informacyjne. Jury tegorocznej edycji wybrało 185 finalistów i 32 zwycięzców spośród 922 zgłoszeń przesłanych do konkursu przez 262 wydawców z 44 krajów.
Dołącz do dyskusji: Agora i Ringier Axel Springer z nagrodami na INMA Global Media Awards
Najwyraźniej chodzi im o "Nowy wspaniały świat".
Inżynierowie dusz z Czerskiej - do dzieła!