Agora: mamy na inwestycje 753 mln zł
Spółka medialna Agora podtrzymuje prognozy dotyczące 10-proc.rozwoju rynku reklamowego w tym roku. Wiceprezes spółki ZbigniewBąk powiedział, że Agora będzie się rozwijać zarówno przez wzrostorganiczny, sojusze strategiczne, a także akwizycje.
"Dysponujemy sporymi środkami, w tym 393 mln zł w gotówce ipłynnych aktywach, mamy też niewykorzystaną linię kredytową na 360mln zł" - powiedział Bąk zaznaczając, że możliwości Agory mogą byćjeszcze większe, m.in. dlatego, że dzięki lepszym wynikomfinansowym poprawi się jej zdolność kredytowa.
Agora nie wyklucza też akwizycji i sojuszy na Ukrainie. Bąkzaznaczył jednak, że zarejestrowana w maju Agora Ukraina została poto, żeby rozwijać działalność internetową w tym kraju i ma stawiaćtam na wzrost organiczny.
"Ukraiński rynek jest jeszcze słabo rozwinięty, ale mamyświadomość, że by osiągnąć sukces w branży internetowej, trzeba byćpierwszym" - powiedział wiceprezes Agory. Poinformował, że AgoraUkraina może zacząć działalność w ciągu kilku miesięcy.
Bąk podtrzymał wcześniejszą prognozę, z której wynika, że polskirynek reklamowy zanotuje w tym roku 10-proc. wzrost. Ocenia, że40-proc. wzrost przychodów z reklamy zanotuje internet, 13-proc. -telewizja, 9-10% przypadnie na reklamę zewnętrzną. Przychodyreklamowe prasy zwiększą się o 3-4%.
Przychody "Gazety Wyborczej" z reklam w pierwszym półroczu br.wyniosły 248 mln zł (o 3% więcej niż rok wcześniej). Wpływy "Metra"z reklam wymiarowych w samym II kwartale wzrosły o 56% w stosunkudo ubiegłego roku.
"'Metro' nadal będzie rozwijać się bardzo szybko. Jest doskonalepozycjonowane, bo dociera głównie do młodych czytelników w dużychmiastach" - powiedział Bąk. Jego zdaniem reklamodawcy stosunkowocoraz mniejszą wagę przypisują liczbie czytelników, corazważniejsza staje się ich jakość.
"Przychody reklamowe portalu gazeta.pl wzrosły w II kwartale o68%, co znaczy że udało się wyprzedzić rynek, który miał 30-proc.dynamikę wzrostu" - zaznaczył Bąk. Potwierdził plany, którezakładają, że gazeta.pl ma w ciągu 2-3 lat wejść do trójkinajbardziej popularnych portali kraju (obecnie jest w piątce).
Wiceszef Agory przyznał, że Onet.pl ma przewagę w stosunku dogazety.pl w postaci zaplecza silnej grupy telewizyjnej, a WP.pl - wpostaci grupy telekomunikacyjnej (Telekomunikacja Polska SA).
"Jednak my też mamy swoje unikalne przewagi w postaci np.wortali praca, czy komunikaty. Budujemy multimedialny newsroom,podpisaliśmy przedwstępną umowę utworzenia spółki z producentemtelewizyjnym ATM Grupa, która będzie produkowała innowacyjneformaty wideo. Mamy też umowę o współpracy z siecią Orange nadostarczanie treści dla platformy mobilnej operatora" - powiedziałBak.
Agora miała 33,15 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007roku wobec 8,68 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny napoziomie grupy wyniósł 40,18 mln zł wobec 9,82 mln zł zysku przedrokiem. Skonsolidowane przychody wyniosły 333,20 mln zł wobec294,00 mln zł przed rokiem.
Zarząd spółki ma 30 sierpnia powołać na stanowisko prezesa MarkaSowę, który zastąpi ustępującą Wandę Rapaczyńską.
Dołącz do dyskusji: Agora: mamy na inwestycje 753 mln zł