Agora: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2008 r. o 10-11%
Całkowite wydatki na reklamę w 2008 r. wzrosną w Polsce o około 10-11%, ocenił zarząd grupy medialnej Agora w komentarzu do wyników finansowych za IV kw. Spółka opiera swoją ocenę o prognozy wzrostu gospodarczego.
"Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2008 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do roku ubiegłego o około 35-40%. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 5,5%" - czytamy w komunikacie.
Według szacunków Agory w 2008 r. wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną o 11-12% w stosunku do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o 400 mln zł. Wzrost będzie wynikał przede wszystkim z podwyższenie cen reklam.
"W 2008 r. budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach wyniosą ok. 1,1 mld zł i będą o 4% większe niż przed rokiem, a w magazynach sięgną 1,15 mld zł (o 5% więcej niż w 2007 r.)" - ocenia spółka.
Wydatki na reklamę w reklamie zewnętrznej mają wzrosnąć w 2008 r. o 10%, a w radiostacjach o 7 - 8%.
Dołącz do dyskusji: Agora: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2008 r. o 10-11%