Agora postawi na kino i internet. „Zależy nam na cyfryzacji i monetyzacji kontentu”
Spółka Agora w kolejnych miesiącach planuje skoncentrować się głównie na rozwoju segmentów kino oraz internet - poinformował podczas telekonferencji Piotr Niemczycki, prezes Agory. Firma jest też zainteresowana akwizycjami innych podmiotów.
Jeśli mówimy o wzroście organicznym to przede wszystkim chcemy się skoncentrować na dalszym rozwoju segmentu kina oraz internetu - powiedział Niemczycki. - W przypadku kin, jest to biznes, który pozwala nam się uniezależnić w dużej części od zmian na rynku reklamy. A z kolei jeśli chodzi o naszą obecność w internecie, to zależy nam przede wszystkim na cyfryzacji i monetyzacji naszego kontentu – dodał.
Zapytany o ewentualne przejęcia, prezes Niemczycki odpowiedział: "tematyką akwizycji jesteśmy zainteresowani i jeśli pojawi się ciekawa okazja to możemy nad nią usiąść i porozmawiać. Jednak każda sytuacja jest i będzie rozpatrywana 'case by case'".
>>> Agora: 8,7 mln zł straty netto w III kw.'12
Przychody segmentu internet grupy Agory po trzech kwartałach 2012 roku wyniosły 82,7 mln zł (wzrost o 1,6 proc. względem analogicznego okresu ub.r.), w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 64,3 mln zł i wzrosły o 12 proc. Z kolei przychody segmentu kino grupy w tym okresie uplasowały się na poziomie 143,1 mln zł (spadek o 0,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Agora postawi na kino i internet. „Zależy nam na cyfryzacji i monetyzacji kontentu”
SJP PWN