Agora zwiększa przychody, ale notuje niemal 7 mln zł straty netto
W III kwartale br. koncern medialny Agora zanotował wzrost przychodów o 6,5 proc., ale spółka zakończyła go ze stratą netto. Najmocniej wzrosły wpływy z działalności radiowej, a jedyny, choć nieduży spadek przychodów, nastąpił w segmencie prasowym.
Przychody Agory w III kwartale br. wyniosły 259,8 mln zł i zwiększyły się o 6,5 proc.. Na wzrost ten istotnie wpłynęły wyższe o 6,5 proc. przychody reklamowe w kwocie 125,3 mln zł. Były one związane z większym niż rynkowy wzrostem wpływów z reklamy w segmentach Internet, Radio, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Wpływy z pozostałej sprzedaży poszły do góry o 29,2 proc. i wyniosły 32,7 mln zł.
W okresie od lipca od września br. przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 4 proc. do 33,9 mln zł, głównie za sprawą wyższych przychodów ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory oraz ze sprzedaży egzemplarzowej „Gazety Wyborczej”. Z kolei wpływy ze sprzedaży biletów w kwocie 30 mln zł oraz ze sprzedaży usług poligraficznych w wysokości 37,9 mln zł były na porównywalnym poziomie jak rok wcześniej.
Biorąc pod uwagę poszczególne segmenty działalności, najmocniej w III kwartale br. wzrosły przychody z segmentu radiowego, które poszły do góry aż o 29,1 proc. do 22,6 mln zł. Nadal największe wpływy spółka miała z segmentu prasowego - wyniosły one 70 mln zł, o 0,1 proc. mniej niż rok temu.
Koszty operacyjne netto Agory w III kwartale br. zwiększyły się o 4,1 proc. do 264,2 mln zł. - Na wzrost ten wpłynęły głównie wyższe koszty usług obcych związane z działalnością Wydawnictwa Agora , a także wyższe koszty usług pośrednictwa w sprzedaży reklam oraz koszty związane z działalnością filmową - podano w komunikacie.
Z kolei koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 22,5 proc. do 20,7 mln zł, co było związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w większości segmentów. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły zaś o 3,4 proc. w wyniku realizacji projektów rozwojowych w Grupie. O 3,1 proc. zmniejszyły się natomiast koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów.
Dzięki wzrostowi przychodów zysk EBITDA Agory w III kwartale br. zwiększył się aż o 41,4 proc. do kwoty 19,8 mln zł. Strata na poziomie EBIT zmniejszyła się z 9,8 mln zł do 4,4 mln zł. Z kolei strata netto Agory była na poziomie 6,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej wyniosła 10,2 mln zł.
- Kolejny kwartał z rzędu, w którym Agora poprawia wyniki finansowe, zdecydowanie wskazuje, że Grupa kontynuuje poprawę rentowności. Jasny plan rozwoju dla wszystkich segmentów biznesowych oraz zdywersyfikowany portfel przedsięwzięć medialnych zapewniają Grupie Agora nie tylko poprawę wyników, ale - co równie ważne - także środki do zwiększania skali działań poprzez wchodzenie w nowe obszary działalności. Z optymizmem patrzymy w przyszłość i widzimy wiele możliwości dalszego rozwoju Agory - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.
Dołącz do dyskusji: Agora zwiększa przychody, ale notuje niemal 7 mln zł straty netto