Akcja Ostatni „Twój Weekend" powalczy o nagrody na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2019
Akcja Ostatni „Twój Weekend” zorganizowana z okazji Dnia Kobiet wspólnie przez portal Gazeta.pl, agencję VMLY&R, Mastercard i bank BNP Paribas otrzymała dwie nominacje do tegorocznych nagród na międzynarodowym festiwalu kreatywności Cannes Lions. Jako jedyny projekt z Polski trafiła na dwie shortlisty - w kategoriach Titanium i Glass: the Lions for Change.
Projekt wydania ostatniego „Twojego Weekendu", na potrzeby Cannes Lions nazwany „The Last Ever Issue", znalazł się na listach kampanii nominowanych do Lwów w dwóch kategoriach: Titanium i Glass. Zwycięzcy festiwalu zostaną ogłoszeni podczas finałowej gali w piątek, 21 czerwca br.
W kategorii Titanium nagradzane są najwybitniejsze projekty marketingowe mijającego roku – prowokujące, inspirujące i wyznaczające nowe kierunki w branży. Tutaj akcja Ostatni Twój Weekend konkuruje o statuetkę z kampaniami takich marek, jak: Nike, Adidas, HBO czy The New York Times.
W kategorii Glass nominowane są 22 projekty z całego świata, które odnoszą się do kwestii uprzedzeń lub nierówności płci. Ostatni „Twój Weekend" to pierwsza w historii konkursu akcja marketingowa z Polski, która jest nominowana w tej kategorii. Została wyróżniona obok kampanii m.in. Gillette, Nike, L'Oreal czy Volvo.
Sprzeciw wobec seksizmu
„Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami:BNP Paribas, Mastrecard i agencją VMLY&R Poland zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu", będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.
Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i internecie, a także – 9 tys. razy – w mediach społecznościowych.
Pierwsi nominowani ogłoszeni
Pierwsze shortlisty tegorocznego Cannes Lions Festival ujawniono we wtorek. Wszystkie nominowane prace zostaną zaprezentowane bezpośrednio jurorom festiwalu przed publicznością na żywo, od 17 do 19 czerwca br.
Wprowadzony format oceniania na żywo ma zapewnić interaktywne forum w ramach procesu oceny zgłoszonych kampanii. Członkowie jury będą zachęcani do współpracy z prowadzącymi i zadawania pytań, by móc lepiej zrozumieć prezentowane projekty. Z kolei publiczność będzie mogła obserwować proces oceniania zgłoszonych kampanii, dzięki czemu dowie się, czego jury festiwalu szuka podczas przyznawania Lwa.
W kategorii Innovation Lions wpłynęło 25 zgłoszeń z 16 krajów, wśród których są: Tajlandia, Chiny, Kanada, Dania, Szwecja, Argentyna, Filipiny, Belgia, Australia, Meksyk, Rosja, Wielka Brytania, Brazylia, Izrael, Niemcy i USA. - Tegoroczna krótka lista w kategorii Innovation Lions jest ekscytującą esencją kreatywnej doskonałości i cieszę się, że prace pochodzą z wielu różnych - komentuje Bill Yom, prezes jury w kategorii Innovation Lions, globalny dyrektor kreatywny Cheil Worldwide.
W kategorii Glass: The Lion for Change zgłoszono 23 projekty z 12 krajów: Brazylii, Kanady, Danii, Francji, Niemiec, Islandii, Indii, Polski, Szwecji, Holandii, Wielkiej Brytanii i USA. - Najlepsze tegoroczne prace były kombinacją potężnych historii i naprawdę genialnych pomysłów na ulepszanie mediów – powiedział Jaime Robinson, dyrektor ds. kreatywnych Joan Creative, przewodniczący jury Glass Lion.
Jury Titanium Lions, kierowane przez przewodniczącego Davida Lubarsa, globalnego szefa działu kreatywnego w BBDO w Ameryce Północnej wybrało 20 prac do zaprezentowania na żywo podczas tegorocznego festiwalu. Prace obejmują 9 krajów, w tym: Kolumbię, Francję, Niemcy, Polskę, Hiszpanię, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielką Brytanię i USA.
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w dniach 17 - 21 czerwca 2019 r.
Ostatnie wydanie "Twojego Weekendu" jest jak na razie jedyną pracą z Polski nominowaną do nagród na Cannes Lions Festival.
Dołącz do dyskusji: Akcja Ostatni „Twój Weekend" powalczy o nagrody na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2019