AMS zaprezentował nowy model wiat przystankowych w Poznaniu
Operator reklamy zewnętrznej AMS zaprezentował w stolicy Wielkopolski nowy model wiat na przystankach autobusowych. Ich producentem jest firma Tejbrant Polska.
Pięć prototypowych modeli wiat o nazwie Warta stanęło na trasie poznańskiego torowiska tramwajowego na ulicy Królowej Jadwigi. Opracowano je na podstawie wytycznych z urzędu miasta. Za produkcję wiat odpowiada Tejbrant Polska.
- Dzięki tym wiatom ulica zyskała nowy wyraz estetyczny - ocenia Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. - Wiaty mają nowoczesny design, a po zmroku są dobrze oświetlone, co podnosi bezpieczeństwo pasażerów i komfort oczekiwania - dodaje Wudarski.
Ostateczny wizerunek wiat wpisuje się w wytyczne opracowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i plastyka miasta.
- Opracowaliśmy dwa rozwiązania. Jedno z nich typu Warta to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant typu Warta Slim ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy i bez oświetlenia, przeznaczony do ciągów poza śródmieściem, w miejscach bardziej peryferyjnych. Taką wiatę ostatnio ustawiliśmy na przystanku IPN przy ul. Rolnej - komentuje Piotr Libicki, pełnomocnik prezydenta Poznania ds. estetyki miasta.
Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowych profilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych do kształtu i wielkości przystanku.
- W projektowaniu wiat wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania. Do oświetlenia wnętrza wiaty, rozkładu jazdy, znaku przystankowego oraz gablot reklamowych zastosowaliśmy energooszczędną technologię LED. Wiaty mogą też, w zależności od potrzeb, być wyposażone w dodatkowe urządzenia multimedialne takie, jak WiFi czy mp3. Jesteśmy gotowi do dalszej współpracy z Poznaniem oraz instalowania wiat typu Warta i Warta Slim na szerszą skalę - deklaruje prezes AMS Marek Kuzaka.
AMS jest biurem reklamy outdoorowej należącym do Grupy Agora. W trzech kwartałach bieżącego roku Grupa AMS zanotowała spadek wpływów o 4,1 proc. do 114,7 mln zł oraz wzrost zysku EBITDA o 7,7 proc. do 32,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: AMS zaprezentował nowy model wiat przystankowych w Poznaniu