Anna Bateson nową szefową Guardian Media Group
Guardian Media Group, wydawca brytyjskiego dziennika „The Guardian” powołała na stanowisko dyrektor generalnej Annę Bateson. To oznacza powrót menedżerki do firmy po jej wcześniejszym odejściu. Bateson będzie musiała sprostać wyzwaniom dotyczącym pogłębiającej się recesji.
„The Guardian” jest obecnie jednym z najbardziej opiniotwórczych dzienników na brytyjskim rynku prasowym. Od 2016 r. wydawca stosuje model finansowania, zgodnie z którym czytelnicy dziennika mogą dobrowolnie wpłacać datki na funkcjonowanie i rozwój gazety. Minimalna kwota o którą prosi redakcja to 2 funty miesięcznie. Obok tego istnieje także możliwość wykupienia subskrypcji treści publikowanych w formie cyfrowej.
Pod koniec 2021 r. podano, że liczba cyfrowych subskrybentów dziennika przekroczyła milion. Wśród nich są zarówno abonenci, jak i czytelnicy wpłacający regularnie datki na gazetę. Ponad połowa płacących odbiorców jest spoza Wielkiej Brytanii, dominują USA, Australia i Unia Europejska.
Anna Bateson u steru
Wydawcą Guardiana jest firma Guardian Media Group (GMG). Teraz poinformowano, że wydawnictwo mianowało Annę Bateson na nowego dyrektora generalnego.
Bateson pracowała wcześniej przez cztery lata w Guardian Media Group, gdzie pomagała w opracowaniu strategii dobrowolnych wpłat, dzięki której miliony czytelników przyczyniały się do pokrycia kosztów funkcjonowania dziennika bez konieczności stosowania paywalla.
Czytaj także: Wydawca "The Guardian" zwolni 180 osób
Bateson krótko pełniła funkcję tymczasowego dyrektora generalnego GMG w 2020 r., zanim została zastąpiona na stałe przez Annette Thomas. Thomas z kolei opuściła firmę pod koniec czerwca 2021 r., po 15 miesiącach na stanowisku i została zastąpiona tymczasowo przez dyrektora finansowego, Keitha Underwooda.
- Jej głębokie zrozumienie Guardiana oraz mediów cyfrowych i marketingu, w połączeniu ze znaczącym doświadczeniem w zakresie przywództwa oznacza, że jest bardzo dobrze przygotowana do poprowadzenia Guardiana w przyszłość, współpracując z naszym redaktorem naczelnym, Katharine Viner, a także z szerszym zespołem wykonawczym – zaznaczył w komunikacie Charles Gurassa, przewodniczący zarządu GMG.
Według zapowiedzi, na nowym stanowisku Bateson będzie musiała zająć się poważnymi problemami związanymi z postępującą recesją na rynku. Chodzi m.in. o spowolnienie wydatków w segmencie reklamy, a także rosnące ceny papieru, co może mieć poważny wpływ na utrzymanie tradycyjnego wydania Guardiana.
Czytaj także: BBC bez abonamentu rtv? Mogą go zastąpić lokalne podatki
Dołącz do dyskusji: Anna Bateson nową szefową Guardian Media Group