Answear wyszedł na plus. Sprzedaż 52 proc. w górę
Platforma e-commerce Answear.com, z odzieżą i produktami home&lifestyle, w zeszłym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów o 52,1 proc. do 271,1 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 3,34 mln zł straty do 3,43 mln zł zysku.
Przychody Answear.com były minimalnie niższe (o 0,1 mln zł) od konsensusu prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Zysk EBITDA wyniósł 15,3 mln zł (konsensus zakładał 13,8 mln zł), zysk operacyjny - 11,8 mln zł (wobec 10,4 mln zł konsensusu), a zysk netto - 3,43 mln zł (konsensus wynosił 3,8 mln zł).
Spółka osiągnęła 5,6 proc. marży EBITDA, podczas gdy konsensus zakładał 5,1 proc.
Na Answear coraz więcej marek premium
W I kw. 2023 r. Answear zwiększał udział marek premium w ofercie, który na koniec minionego kwartału wyniósł 59 proc. wobec 54 proc. w zeszłym roku. Doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kw. 2023 r. wyniosła 335 zł, oznacza to wzrost o 20 zł względem całego 2022 r.
Nowe rynki odpowiadały za 9,4 proc. sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 r.
"W minionym kwartale spółka rozpoczęła również proces nabycia ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą marki Sneakerstudio i PRM. Answear.com dzięki przejęciu rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów – w szczególności Gen Z oraz klientów zainteresowanych produktami premium oraz luksusowymi" - napisano w komunikacie prasowym.
11 maja walne zgromadzenie wyraziło zgodę na sfinansowanie akwizycji w całości akcjami Answear.
W komunikacie spółka zaznaczyła, że rosnące przychody ze sprzedaży pozwoliły jej na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 40,5 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 28,5 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W zeszłym kwartale platforma przeprowadziła szeroko zasięgową kampanię reklamową, również na swoich nowych rynkach.
W całym ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów z 683,52 do 973,45 mln zł i zysku netto z 22,88 do 25,87 mln zł.
Spółka od ponad dwóch lat jest notowana na warszawskiej giełdzie. Od początku stycznia br. jej kurs urósł o 39 proc., a przez minione 12 miesięcy - o 87 proc.
Dołącz do dyskusji: Answear wyszedł na plus. Sprzedaż 52 proc. w górę