Rośnie oglądalność kanału Antena HD. „Ciekawa alternatywa dla dojrzałego widza”
Nowy kanał Antena HD w ciągu ponad dwóch pierwszych lat nadawania ogląda średnio 20 tys. widzów, co daje stacji 0,34 proc. udziału w rynku. Stacja notuje wyraźny wzrost oglądalności w tym roku. - Po zeszłorocznych perturbacjach związanych z refarmingiem udało nam się wybić aż o 55 proc. w naszej grupie rozliczeniowej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Karol Warda, dyrektor kanałów telewizyjnych oraz produkcji w MWE Networks.
Antena HD jest stacją Grupy MWE Networks, która rozpoczeła nadawanie w sobotę, 1 maja 2021 roku. Kanał powstał w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja ma ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia Antena HD od startu do 12 czerwca 2023 roku wyniosła 19,9 tys. osób. Przełożyło się to na 0,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,30 proc. w grupie 16-49, 0,35 proc. w grupie od 16 do 59 lat oraz 0,35 proc. w grupie od 7 do 74 lat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Wzrost oglądalności w 2023 roku
W okresie od 1 maja do 31 grudnia 2021 roku stację oglądało średnio 18,9 tys. widzów (0,32 proc. udziału w 4+). W całym 2022 roku było to 18,6 tys. (0,31 proc. udziału), a w 2023 roku (do 12 czerwca) - 24 tys. (0,42 proc.).
Spośród poszczególnych dni stacja Antena HD najchętniej oglądana była 3 maja br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 42,2 tys. osób w 4+ (0,54 proc. udziału w 4+).
- Po zeszłorocznych perturbacjach związanych z refarmingiem udało nam się wybić aż o 55 proc. w naszej grupie rozliczeniowej. Doskonale sparametryzowane pasma oraz inwestycja w evergreeny, to połowa sukcesu. Drugą połową sukcesu jest zlokalizowanie wymagającego widza. Wyniki badań jasno wskazują, że jesteśmy niezwykle ciekawą alternatywą a oferta programowa robi wrażenie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Karol Warda, dyrektor kanałów telewizyjnych oraz produkcji w spółce Michała Winnickiego MWE Networks. - Pokazujemy filmy i seriale nawet z 2022 roku - jest to zarówno kino amerykańskie, europejskie jak i azjatyckie, które okazało się strzałem w dziesiątkę, przede wszystkim dla widzów DVBT, bo to oni odpowiadają w 70 proc. za nasz udział w rynku - dodaje.
Spośród poszczególnych miesięcy najwyższe wyniki w badanym okresie Antena HD miała w czerwcu br. (do 12.06), kiedy stację śledziło 26 tys. widzów (0,51 proc.).
Z analizy danych dzień po dniu wynika, że najwyższy rynkowy udział kanał Antena HD miał 8 czerwca br. Tego dnia SHR% stacji w grupie 4+ wyniósł 0,85 proc.
Film „Czerwony skorpion” hitem
Wśród 10 najchętniej oglądanych pojedynczych pozycji programowych w okresie od 1 maja 2021 roku do 12 czerwca 2022 roku najwięcej widzów zgromadził film „Czerwony skorpion”, który 1 stycznia br. śledziło 162 tys. widzów (1,13 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął polski kultowy film „C.K. Dezerterzy” z 6 stycznia ub.r. (160 tys. widzów; 1,21 proc. udziału), a trzecia była produkcja „Potop” z 1 stycznia ub.r. (141 tys.; 1,15 proc.).
Antena HD to filmowo-rozrywkowy kanał z licznymi elementami lifestylowymi i edukacyjnymi skierowany jest dla osób w wieku 50 i więcej lat. Za sprzedaż reklam nowej stacji odpowiada Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.
Dołącz do dyskusji: Rośnie oglądalność kanału Antena HD. „Ciekawa alternatywa dla dojrzałego widza”