Antonio Lucio, szef marketingu odchodzi z Facebooka
Antonio Lucio, globalny dyrektor marketingu Facebooka odchodzi z firmy. Pracował tu dwa lata.
Lucio zapowiedział, że odejdzie z firmy, by zająć się działalnością doradczą i szkoleniową. Formalnie jego ostatnim dniem pracy w serwisie społecznościowym będzie 18 września.
Antonio Lucio zapowiedział, że do końca br. będzie pomagał Facebookowi w rekrutacji następcy.
Czytaj także: Facebook wprowadza płatne wydarzenia online na potrzeby firm
Lucio był znany przez lata z nacisku na większą odpowiedzialność w mediach cyfrowych, zanim jeszcze dołączył do Facebooka. Pochodzący z Hiszpanii, wychowany w Puerto Rico, Lucio ma reputację zagorzałego orędownika różnorodności. Wcześniej pracował w HP, gdzie domagał się od współpracujących z firmą agencji marketingowych, aby zatrudniały więcej kobiet i osób o różnym kolorze skóry na wyższych stanowiskach kierowniczych.
Lucio został zatrudniony pod koniec 2018 roku i miał pomóc Facebookowi odbudować jego nadszarpnięty wizerunek.
Czytaj także: Antyszczepionkowcy pozwali Facebooka za odrzucanie ich reklam
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 roku 18,69 miliarda dolarów. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld USD). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,18 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,62 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Dołącz do dyskusji: Antonio Lucio, szef marketingu odchodzi z Facebooka