ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”
Serwis ASZdziennik.pl (Grupa naTemat.pl) przeprowadził w mediach społecznościowych natywną kampanię reklamową gry „Anno 2205” (jej wydawcą jest Ubisoft). Akcję oparto na tagu #Polska2205 i wpisach przedstawiających wizję Polski w 2205 roku.
Akcja zaczęła się w zeszły wtorek od artykułu ASZdziennika opisującego w formie memów różne absurdalne wydarzenia i zjawiska, które mają być obecne w Polsce w 2205 roku (m.in. klonowanie polityków z 2015 roku, wydłużenie wieku emerytalnego do 137 lat, odkrycie planety zaludnionej przez szafiarki, iPhone 100S, remake „Gry o tron”).
Redakcja serwisu zachęciła internautów do wymyślania własnych podobnych wizji i zamieszczania ich na portalach społecznościowych z tagiem #Polska2205.
Tylko w ciągu pierwszej doby opublikowano prawie trzy tysiące wpisów z tagiem #Polska2205 - przede wszystkim na Twitterze, w mniejszym stopniu na Facebooku. Przedstawiono w nich takie wydarzenia z 2205 roku jak m.in. ogłoszenie NFZ o uruchomieniu zapisów na przyszły wiek, nagranie przez Metallikę w Polsce teledysku do „Unforgiven 11”, przetarg na budowę trzeciej linii metra w Warszawie, reforma oświatowa posyłająca dwulatki do szkoły oraz awans Podbeskidzia i Jagiellonii do piłkarskiej Ligi Mistrzów.
Premiera Bonda nr 183, z Danielem Olbrychskim jako schwarzacharakterem. B. Szydło dalej nie zna składu rządu. #Polska2205
— Pawel Slon (@pawel_slon) listopad 6, 2015
#Polska2205 Tomasz Tusk o włos przegrywa wybory prezydenckie. Na koniec kampanii sztab przeciwnika ujawnił, że jego praprapradziadek był w PO.
Posted by Artur E. Dziambor on 3 listopada 2015
Wybory na Księżycu #Polska2205 pic.twitter.com/2RAgsEqhvb
— Daniel Bal (@daniel_bal96) listopad 5, 2015
Według badania Instytutu Monitorowania Mediów dzięki wszystkim interakcjom użytkowników związanym z akcją (wpisy z tagiem #Polska2205zanotowały w sumie ponad 80 tys. polubień), zetknęło się z nią 7 mln internautów. 83 proc. wpisów twitterowych miało wydźwięk pozytywny.
Wypadek w metrze linii M5. Na stacji "Zalew Zegrzyński" pod pociąg wpadł pasażer. @ASZdziennik #Polska2205
— Janek Wanke (@panwanek) listopad 4, 2015
Donald Tusk wygrywa festiwal Eurowizji utworem: "Give PIS a chance" 💋💋💋 #Polska2205
— Ananakofana (@MarioStasiak) listopad 4, 2015
Komputronik przejmuje pakiet kontrolny akcji Microsoft. Przypomnijmy, że firma w zeszłym miesiącu stała się właścicielem google #Polska2205
— Komputronik (@Komputronik_pl) listopad 4, 2015
Te statystyki akcji cieszą nie tylko przedstawicieli Ubisoftu, lecz także ASZdziennika. - Nie jesteśmy już tylko serwisem satyrycznym ze zmyślonymi newsami. Rozwijamy dział sprzedaży i zespół redakcyjny, do naszego zespołu dołączył właśnie nowy dziennikarz, Bartłomiej Przybysz, który współtworzył Mordor na Domaniewskiej - opisuje Rafał Madajczak, założyciel i redaktor naczelny serwisu. - Wierzymy, że informacja też może być rozrywką i cieszymy się, że coraz więcej klientów chce z nami realizować komercyjne akcje natywne, które wpisują się w takie myślenie - dodaje.
ASZdziennik.pl do Grupy naTemat.pl dołączył w październiku ub.r. We wrześniu br. serwis zanotował 349,5 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 156,9 tys. rok wcześniej.
#Polska2205 Pocztówka z Krakowa. pic.twitter.com/RI9avu6HoS
— Amelia Zioło (@AmeliaZiolo) listopad 4, 2015
#Polska2205 Internetowe wydanie @ASZdziennik przechodzi do lamusa. Od przyszłego roku wydanie telepatyczne. Tylko w najlepszych Mind Palace!
— Orwell/Michał/Drwal (@mijastr) listopad 4, 2015
Przy akcji promującej „Anno 2205” ASZdziennik.pl i Ubisoft współpracowały z domem mediowym Havas Media.
@MikolajNowak Dziękuję, ale jako SoMediowiec powinieneś był użyć hashtaga #Polska2205 :)
— Ojciecredaktor (@OjciecRedaktor) listopad 4, 2015
Dołącz do dyskusji: ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”