SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fuzja Play i UPC Polska pogorszyła jakość usług? Operator twierdzi, że to mit

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na spadek jakości usług po fuzji Play i UPC Polska. Także nasi czytelnicy narzekają na nasilające się problemy z internetem operatora. - Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich - zapewnia Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Kampania reklamowa dotycząca nowego właściciela sieci kablowej UPC PolskaKampania reklamowa dotycząca nowego właściciela sieci kablowej UPC Polska

O pierwszych skargach dotyczących Play i UPC Polska informowaliśmy w połowie września. Wówczas niezadowolenie ze zmian wyraziło kilka osób. W ciągu klilku tygodni liczba się zwiększyła. - Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC - informował na początku listopada Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. W kwietniu 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie sieci kablowej UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska.

Nowi klienci nie mogą już skorzystać z pakietów UPC Polska z większą liczbą kanałów linearnych, tylko z oferty Play. Operator w ciągu ostatnich miesięcy dodał: Eurosport 2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP i TV Republika, ale niektórych stacji oferowanych wcześniej przez sieć kablową, wciąż brakuje. Rozmowy dotyczące pozostałych kanałów TVP są prowadzone. Walorem nowej oferty ma być możliwość wymiany punktów na dostęp do serwisów streamingowych.

„Jakość internetu po fuzji siadła”

W ostatnich tygodniach i miesiącach pod artykułami na Wirtualnemedia.pl pojawiło się wiele komentarzy, których autorzy twierdzili, że po zmianie właściciela UPC Polska, pogorszyła się jakość światłowodu tego operatora.

- Potwierdzam, że jakość internetu po fuzji siadła. Pracuję z domu i przynajmniej 2-3 dziennie rwie mi połączenie i pojawia się komunikat brak internetu. Przedtem to się nie zdarzało, ewentualnie bardzo bardzo rzadko - napisał internauta o nicku klient UPC. - A jak można wysłać takie zgłoszenie? Internet po przejęciu UPC to porażka max 10 MB/s prędkość i co 15 minut zrywa połączenie - pytał z kolei Noname.

Problemy mają dotyczyć różnych zakątków Polski, m.in. Warszawy czy Lublina. - Problemy z internetem faktycznie występują. Przynajmniej na terenie Lublina. Często bardzo spada transfer, a chwilami rwie się całkiem. W tej chwili 300 MB/s już nie wystarcza, żeby jednocześnie pobierać grę i oglądać UPC TV w streamingu na telewizorze. Obraz cały czas się rwie - narzekał Ja gj.

- Potwierdzam, w ostatnim czasie prędkość neta spada na łeb na szyję. Oglądanie streamingów z zacinaniem to nowość, wcześniej w UPC tak nie miałem. Do tego musiałem zapłacić za instalatora i aktywację. Do tego brak usługi Replay TV w UPC TV Go. I nie wspomnę o tym, że wcześniej przy przedłużaniu umowy wystarczył telefon i załatwiłem wszystko co chciałem. Teraz były trzy telefony, bałagan, zmiana ustaleń. Powołałem się na nagrania i uznali wcześniejsze ustalenia z UPC. Masakra, to była jedna z moich ulubionych marek - ubolewał RIPUPC.

- Od kiedy Play przejął UPC są problemy z internetem. Wcześniej miałem nieprzyjemność mieć u nich abonament. Nigdy więcej. Gdyby nie to, ze tylko od nich internet jest przy mojej ulicy to nigdy nie podpisałbym umowy z Play - stwierdził Ostatni raz.

Podobne komentarze można znaleźć w serwisie downdetector.pl. - Od kiedy Play przejął UPC same awarie, czas zerwać umowę - napisał Just0lay. Z wykazu opartego m.in. na wpisach w mediach społecznościowych, hasłach wpisywanych do wyszukiwarek wynika, że na przykład 23 listopada awarie pojawiały się najczęściej od 9 rano do godz. 19. 75 proc. zgłoszeń dotyczyło internetu. Najczęściej na problemy narzekali mieszkańcy Poznania, Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Lubina, Gdańska, Katowic i Gniezna.

Play odpiera zarzuty

O odniesienie się do tych komentarzy poprosiliśmy biuro prasowe Play. - Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl operator.

Firma zapewnia, że w związku z połączeniem nie doszło do zmian technicznych, które miałyby powodować pogorszenie jakości usług. - Jeśli chodzi o naszą sieć, to przywołamy raz jeszcze naszą wypowiedź, że dzięki wieloletnim inwestycjom w najnowocześniejszą infrastrukturę dysponujemy siecią szerokopasmową zapewniającą niezawodną jakość usług nawet w przypadku wyjątkowych potrzeb naszych klientów i ponadstandardowych sytuacji, czego przykładem był czas pandemii. Nasza sieć działa prawidłowo i prawne połączenie spółek nie miało wpływu na ten fakt, a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej - przekonuje biuro prasowe Play.

Operator zapewnia, że nie lekceważy opinii klientów. Także tych negatywnych. - Komentarze, które Pan zamieścił w mailu są przykładowymi wypowiedziami czytelników. Bardzo za nie dziękujemy, bo zawsze cenne są dla nas opinie naszych klientów, natomiast stawiane tam tezy o wpływie połączenia spółek na jakość usług nie mają uzasadnienia w rzeczywistości - wyjaśnia Play.

Dołącz do dyskusji: Fuzja Play i UPC Polska pogorszyła jakość usług? Operator twierdzi, że to mit

66 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan Ewnik
Oceny jakości usług nie można dokonywać opierając się na wskaźniku zgłaszanych reklamacji. Znacznie ważniejsza od nich jest ocena jakości marki, a tej się nie reklamuje. W mojej subiektywnej ocenie UPC miało kulturę organizacyjną na znacznie wyższym, obecnie nie osiągalnym dla Play poziomie. I z tego wynika moja subiektywna ocena jakości.
odpowiedź
User
Bua
Lepiej już było, teraz jest słabo i drogo 😵
odpowiedź
User
czytelnik
Czy ktoś spodziewał się, że biuro prasowe Play przyzna się do pogorszenia usług?
odpowiedź