Bank Pekao dołącza do płatności mobilnych Blik
Bank Pekao oraz Polski Standard Płatności podpisali umowę o przystąpieniu banku do systemu płatności mobilnych Blik. Płacić Blikiem będą mogli w tym roku użytkownicy aplikacji PeoPay. Usługa zostanie udostępniona także w terminalach i bankomatach Banku Pekao.
Klienci Banku Pekao otrzymają możliwość korzystania z systemu Blik do dokonywania płatności w internecie, wypłat gotówki z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach. Bank planuje w tym roku udostępnić wszystkie kluczowe usługi systemu, takie jak Blik One Click czy Przelewy Blik na telefon.
Wzbogacanie aplikacji PeoPay o funkcje Blik będzie przeprowadzane dwufazowo. W pierwszym etapie, przewidzianym na II kwartał 2018 r., użytkownicy PeoPay otrzymają pełną funkcjonalność płatności kodami w sklepach i w internecie (także płatności cykliczne) oraz możliwość wypłat z bankomatów. W drugiej fazie wdrożenia, przewidzianej na III kwartał 2018 r., użytkownicy aplikacji w ramach Blik będą mogli wykonywać przelewy na numer telefonu w oparciu o express elixir, a ponadto kody Blik będą akceptowane w terminalach POS Banku Pekao.
W 2017 r. użytkownicy Blika wykonali ponad 33 miliony transakcji, o wartości 4,5 mld zł. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem Blika są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70 proc. wszystkich transakcji. Blikiem można także obecnie wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży. Po udostępnieniu usługi przez Bank Pekao liczby te wzrosną odpowiednio do 19 tys. i 290 tys.
Z Blika mogą korzystać obecnie klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Polbanku i Credit Agricole.
Dołącz do dyskusji: Bank Pekao dołącza do płatności mobilnych Blik