Barack i Michelle Obama przedstawiają listę programów dla Netfliksa
Higher Ground Production, firma producencka Baracka i Michelle Obamów, zaprezentowała listę tytułów, które zrealizuje dla Netfliksa.
Barack i Michelle Obama podpisali z Netfliksem ekskluzywną umowę na produkcję treści w 2018 roku, równolegle z uruchomieniem swojej firmy producenckiej Higher Ground Productions.
Już wtedy zapowiadano, że wytwórnia ma zajmować się przygotowywaniem dla Netfliksa oryginalnych treści - seriali, filmów dokumentalnych, a nawet programów typu reality show.
W maju ubiegłego roku Higher Ground Productions przygotował dla Netfliksa dokument na podstawie bestsellerowej książki Michelle Obamy "Becoming", opowiadający o życiu byłej Pierwszej Damy USA.
Kolejne tytuły Higher Ground Productions dla Netfliksa
Teraz Obamowie ogłosili list kolejnych produkcji oryginalnych, które przygotują w ramach umowy z Netfliksem.
Wśród seriali znajdzie się m.in. adaptacja powieści dla młodzieży "Firekeeper's Daughter" autorstwa Angeline Boulley.
Kolejną propozycją będzie "Great National Parks" - serial przyrodniczy o najciekawszych parkach narodowych na Ziemi. Higher Ground produkuje ten serial wraz z Wild Space Productions i Jamesem Honeybornem, specjalizującym się w filmowaniu dzikiej przyrody.
Obamowie przygotują także animację dla dzieci "Ada Twist Scientist" (40×12′), komedię "The G Word" na podstawie książki "The Fifth Risk: Undoing Democracy" Michaela Lewisa, adaptację książki "Exit West" Mohsina Hamida, "Satellite" oraz dokumentalną historię życia Szerpy Tenzinga Norgaya.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Barack i Michelle Obama przedstawiają listę programów dla Netfliksa