Bez radia w analogowej ofercie UPC
Z końcem sierpnia br. z oferty analogowej sieci kablowej UPC Polskaznikną stacje radiowe. Dalej słuchać ich będzie można tylko wpakietach cyfrowych.
- Wyłączenie analogowych stacji radiowych spowodowane jeststosunkowo niskim poziomem zainteresowania tą usługą wśródabonentów UPC, co powoduje, że jej utrzymywanie staje sięnieracjonalne biznesowo, zwłaszcza, że koszty uiszczane z tytułupraw autorskich nie są niskie - tłumaczy nam LidiaStępińska-Ustasiak, kierownik ds. PR w UPC Polska. Rozgłośniepozostają w ofercie cyfrowej, bo liczba jej abonentów to tylko 160tys. w stosunku do aż miliona klientów oferty analogowej (dane nakoniec II kw.) Oznacza to, że dzięki wyłączeniu stacji radiowych zanalogu, operator znacznie zaoszczędzi na opłatach dla organizacjizbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi. Sąone bowiem płacone w oparciu o ilość abonentów konkretnej stacji,niezależnie czy klient ją słucha przez sieć kablową.
W ofercie cyfrowej UPC jest 19 stacji radiowych i są to te samerozgłośnie niezależnie od miasta. Natomiast oferta analogowa podwzględem stacji radiowych jest zróżnicowana w zależności odmiejscowości, a średnio w każdej lokalizacji jest dostępnychkilkanaście rozgłośni.
Dołącz do dyskusji: Bez radia w analogowej ofercie UPC