Kanały informacyjne zawiesiły nadawanie reklam
TVN24 i TVP Info w trakcie wydań specjalnych swoich programów nie nadają bloków reklamowych. Polsat News mocno ograniczył ich liczbę. Biuro prasowe TVN Grupy Discovery zdradza Wirtualnemedia.pl, że stacja chce, aby widzowie w niezakłócony sposób mogli śledzić wydarzenia na Ukrainie.
Od czwartkowego ataku Rosji na Ukrainę kanały informacyjne rozpoczęły emisję całodobową w ramach wydań specjalnych. Z anten najważniejszych stacji zniknęły też reklamy. W Polsat News doszło do mocnego ograniczenia liczby reklam. Bloki reklamowe pojawiają się na przykład przed głównym wydaniem „Wydarzeń”. Normalnie reklamy emituje kanał Wydarzenia 24. W poniedziałek informowaliśmy, że w związku z sytuacją na Ukrainie stacja Polsat News jest dostępna za darmo w internecie.
„Olbrzymie zainteresowanie sprawdzonymi informacjami”
Emisja na przykład żartobliwych spotów mogłaby kłócić się z tragediami, do których dochodzi za wschodnią granicą Polski. – Od początku inwazji na Ukrainę widzimy olbrzymie zainteresowanie sprawdzonymi, rzetelnymi informacjami na ten temat. Dlatego aktualnie, w trakcie wydania specjalnego TVN24, które w całości poświęcone jest wydarzeniom w Ukrainie, nie emitujemy reklam. Zależy nam na tym, by nasi widzowie mogli na bieżąco, w sposób niezakłócony śledzić najświeższe informacje na temat sytuacji za naszą wschodnią granicą - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupy Discovery. Firma nie zdradza jak długo potrwa przerwa w emisji reklam. Telewizja Polska i Polsat nie odpowiedziały na nasze pytania w tej sprawie.
Relacje dla TVN24 z Ukrainy przygotowują m.in. Wojciech Bojanowski z „Faktów” TVN i Konrad Borusiewicz. Do Moskwy tymczasowo wrócił były korespondent „Faktów” TVN w Rosji Andrzej Zaucha. Widzowie TVP mogą oglądać wejścia na żywo i materiały Tomasza Grzywaczewskiego (TVP World), Marcina Tulickiego („Wiadomości”) i Tomasz Jędruchowa (TVP Info).
Z Ukrainy relacje dla Polsat News przygotowuje Jacek Gasiński, korespondent TVP w Moskwie w latach 2013-2016. Stacja wysyła tam również kolejnych reporterów. Wśród nich znajdują się: Marek Czunkiewicz, Andrzej Wyrwiński, Marek Sygacz i Wojciech Krztoń.
W 2021 roku TVN24 miał 4,95 proc. udziału w rynku, TVP Info 3,99 proc., a Polsat News 1,77 proc.
Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne zawiesiły nadawanie reklam