Brytyjski rynek reklamy nadal w dół
Przynajmniej przez najbliższe osiemnaście miesięcy spadać będąprzychody reklamowe na rynku brytyjskim.
Firma PricewaterhouseCoopers (PwC) prognozuje,że w bieżącym i przyszłym roku nadal spadać będą przychody z reklamw tradycyjnych mediach, takich jak prasa codzienna czy telewizja.Spadki te tylko częściowo zrekompensuje wzrost w sektorzecyfrowym.
Przychody z reklam w telewizji mają w przyszłym roku zmniejszyćsię na Wyspach do 2,9 miliarda funtów. W kolejnych latach manastąpić odbicie, aż do poziomu 3,2 miliarda funtów w 2013 roku,ale to i tak sporo mniej w porównaniu z rekordowym rokiem 2005,kiedy przychody wyniosły tutaj 4 miliardy funtów.
Z kolei wartość brytyjskiego rynku prasy codziennej jako całościma w latach 2009 - 2011 zmniejszyć się o 28 procent, przy20-procentowym spadku wpływów reklamowych.
Optymistyczne są za to prognozy PwC odnośnie marketingucyfrowego. Najszybciej rozwijającym się medium mają być tutaj grywideo, w przypadku których przychody reklamowe zwiększą się w ciągunajbliższych trzech lat o 13,8 procenta.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: Brytyjski rynek reklamy nadal w dół