Budweiser pokazuje nowe wersje seksistowsko zabarwionych reklam sprzed kilkudziesięciu lat
Producent piwa Budweiser pokazał nowe wersje reklam z lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Zrewitalizowane przekazy nie prezentują już kobiet w krzywdzący, stereotypowy sposób.
Ostanie kilka dekad to czas dużych zmian w mentalności i podejściu do wielu kwestii w sferze obyczajów i relacji międzyludzkich. Głęboka zmiana zaszła m. in. w tym, jak postrzegane są role społeczne kobiet i mężczyzn. Nie pozostaje to bez wpływu na kształt reklam.
Kiedy patrzymy na spoty czy billboardy z lat 50. czy 60., trudno nie odnieść wrażenia, że były one zwyczajnie seksistowskie. Mimo że takie reklamy wciąż powstają, to nie są już normą.
Nowe reklamy Budweisera
Refleksję nad swoimi starymi reklamami przeprowadza właśnie amerykański producent piwa Budweiser. Plakaty marki były jeszcze kilkadziesiąt lat temu przesiąknięte szkodliwymi przekonaniami o kobietach i mężczyznach. Panie tylko podawały panom piwo. Tylko kobiety gotowały i sprzątały, były gospodyniami, mężczyznom zaś przypadała rola jedynego żywiciela rodziny, który nie interesował się domem.
Na okoliczność tegorocznego Dnia Kobiet Budweiser zestawił swoje archiwalne reklamy z ich nowymi, dostosowanymi do współczesnych czasów.
Reklama z roku 1956 vs. 2019
Reklama z roku 1958 vs. 2019
Reklama z roku 1962 vs. 2019
Dołącz do dyskusji: Budweiser pokazuje nowe wersje seksistowsko zabarwionych reklam sprzed kilkudziesięciu lat