Burda Media Polska z nowym logo
Grupa medialna Burda Media Polska zmienia identyfikację wizualną, w tym logo - czarne zostało zastąpione kolorowym. To pierwszy rebranding w historii polskiej marki Burda Media.
Nowa identyfikacja wizualna, w tym także nowe logo, Burda Media Polska mają reprezentować połączone w wyniku niedawnej fuzji siły zespołów oraz wyraźny, zróżnicowany, mocno digitalowy charakter organizacji. To pierwszy rebranding w historii polskiej marki Burda Media.
Rebranding związany jest ze zmianami jakie nastąpiły po połączeniu Burda z Edipresse Polska oraz ambitnymi planami nowej firmy na przyszłość. Odświeżona identyfikacja wizualna ma również służyć odzwierciedleniu nowoczesności i digitalowego charakteru firmy. Wiąże się to także z odświeżeniem wizerunku marki, otwartą komunikacją, budowaniem zróżnicowanego środowiska pracyoraz dostosowaniem przekazu wizualnego i marketingowego do nowej tożsamości i strategii firmy.
„Jesteśmy nową organizacją, która wykorzystuje to co najlepsze z połączenia dwóch firm. Chcemy być liderem rynku mediów lifestyle w Polsce, ale przede wszystkim firmą otwartą na zmiany, nowoczesną i dynamiczną. Nie zapominamy o naszych korzeniach, w tym 30 latach działalności w Polsce, ale patrzymy ambitnie do przodu. Jesteśmy różni, mamy bogate doświadczenia i to właśnie stanowi o naszej sile” – mówi cytowany w komunikacie Maciej Klepacki, nowy CEO Burda Media Polska.
Nowe logo to połączenie kilku kolorów, które symbolizuje redakcje wchodzące w skład szerokiego portfolio Burdy. Kolory to także znak nowoczesności, digitalowej siły biznesu oraz wyjątkowości jednostek tworzących markę Burda. Styl w jakim zostało zaprojektowane logo ma również nawiązywać do otwartości i różnorodności, w której tkwi siła naszego brandu.
Marek Knap odpowiedzialny za nową identyfikację wizualną
Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest Marek Knap, dyrektor artystyczny w Burda Media Polska. Marek Knap jest również wykładowcą na warszawskiej ASP, na wydziale grafiki oraz projektantem specjalizującym się w grafice edytorskiej i typografii.
„Kluczową kwestią w moim projekcie była skuteczność na małych ekranach. Aby zwiększyć czytelność na ograniczonej przestrzeni, warto wyodrębnić i powiększyć wybrany element znaku tzw. sygnet. Wówczas sąsiadujące długie, wielowyrazowe ciągi słów logotypu stają się łatwiejsze do odczytania i można je zgrabnie układać w kilku liniach dopasowując do nośnika i środowiska” – mówi Marek Knap.
„Sygnet uzyskany w wyniku dekonstrukcji korporacyjnego fontu Burdy International przybrał formę neonu – umożliwiając ciekawe realizacje animacyjne w żywej i pozytywnej stylistyce zgodnej z charakterem firmy” – dodaje Knap.
Spytaliśmy Burdę o koszty rebrandingu, ale biuro prasowe firmy zaznaczyło, że proces wciąż trwa i obecnie nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Burda Media Polska w związku z ostatnim połączeniem jest także na etapie budowy nowej, wspólnej kultury organizacyjnej oraz kluczowych dla obu zespołów wartości.
„Nasza organizacja buduje kulturę organizacyjną w duchu human2human, w myśl którego projektujemy wszystkie nasze działania. Chcieliśmy aby nowe logo również odzwierciedlało to co dla nas istotne: różnorodność, kreatywność, otwartość i nowoczesność” – mówi Małgorzata Górska, people culture & communication director Burda Media Polska.
Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 roku, gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.