136 tys. zł za spot przy "M jak miłość" w TVP
W cenniku reklamowym Telewizji Polskiej na grudzień najwyższe ceny reklam dotyczą spotów emitowanych przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy niedzielnej prognozie pogody w TVP1. Trzeba odpowiednio zapłacić 136 tys. zł i 102 tys. zł.
Na 136 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.) wyceniono reklamę przy serialu "M jak miłość" w TVP2 . Za spot przy "Barwach szczęścia" trzeba zapłacić 83,2 tys. zł, przy "Na dobre i na złe" - 73,6 tys. zł, przy "O mnie się nie martw" - 85,8 tys. zł, a przy "Na sygnale" - 64,9 tys. zł.
5 grudnia TVP2 pokaże finałowy odcinek programu "The Voice of Poland" - reklamę w bloku przy nim wyceniono na maksymalnie 55,9 tys. zł.
W cenniku telewizyjnej Dwójki jest sylwestrowy koncert "Sylwester z Dwójką" - za spot przy tej transmisji (jeśli koncert się odbędzie) trzeba zapłacić 50 tys. zł.
W TVP1 najwięcej kosztuje reklama przy niedzielnej emisji prognozy pogody po głównym wydaniu "Wiadomości" - to wydatek rzędu 102 tys. zł. W dni robocze cena jest niższa i wynosi 73,1 tys. zł.
Spot przy "Wiadomościach" kosztuje z kolei 83,7 tys. zł w dni powszednie i 87,9 tys. zł w sobotni wieczór (w niedziele nie ma bloku przy tym serwisie).
Za reklamę przy serwisie sportowym trzeba zapłacić natomiast 45,6 tys. zł w dni robocze i 46,1 tys. zł w niedzielny wieczór.
Na 88 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu "Ludzie i bogowie" (emisja w niedziele wieczorem), stawka dla reklamy przy pokazywanym po nim programie "Rolnik szuka żony" wynosi zaś 83,9 tys. zł.
W grudniu na antenie TVP1 transmitowane będą zawody w skokach narciarskich - zainteresowani tym reklamodawcy muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 75 tys. zł. Nieznacznie mniej, bo 74 tys. zł trzeba natomiast zapłacić za spot przy transmisji z Ligi Mistrzów.
Biuro Reklamy TVP jako pierwsze podało cennik reklamowy na grudzień br.
TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
Dołącz do dyskusji: 136 tys. zł za spot przy "M jak miłość" w TVP
Dla porównania MJM to sezon do sezonu stracił chyba średnio niemal milion Widzów - w tym sezonie rzadko 4 mln przebija.
A później problemy z wypełnieniem bloków, bo nie ma chętnych