Facebook zaczyna dbać o prywatność użytkowników. Rusza z kampanią edukacyjną
Facebook zapowiedział rozpoczęcie kampanii edukacyjnej mającej uświadomić użytkownikom najważniejsze kwestie związane z prywatnością w serwisie. Poszczególne zagadnienia będą prezentowane w formie krótkich filmów wideo zamieszczanych w News feedach internautów. Poza tym Facebook opublikował własny zbiór zasad dotyczących prywatności, którego zamierza przestrzegać.
Erin Egan - chief privacy officer Facebooka - zapewnia, że dla serwisu kwestie związane z prywatnością i ochroną danych użytkowników są bardzo istotnie. Nie ukrywa też, że obecne działania są związane z wprowadzanymi przez Unię Europejską przepisami RODO (GDPR), których wejście w życie przewidziano na 25 maja br.
Według Egan Facebook prowadzi obecnie w instytucjach oraz krajach unijnych konsultacje dotyczące roli serwisu i jego obowiązków w ramach RODO. Jednym z działań mających wesprzeć wprowadzenie RODO ma być nowa kampania edukacyjna.
Zgodnie z zapowiedzią wkrótce w News feedach użytkowników mają się pojawić pochodzące od Facebooka krótkie filmy wideo, które w przystępny sposób mają wyjaśniać konkretne problemy związane z ochroną prywatności w serwisie. W klipach ma być mowa m.in. o tym w jaki sposób Facebook zbiera informacje o użytkownikach wykorzystywane w reklamach, jak można przejrzeć i usunąć starsze posty czy też co stanie się z prywatnymi danymi użytkownika po usunięciu przez niego konta na Facebooku.
Facebook poinformował także o wprowadzeniu własnego zbioru zasad dotyczących prywatności który zamierza stosować wobec wszystkich użytkowników.
Wśród reguł wymieniono m.in. ochronę prywatności jako podstawę budowania wszystkich produktów Facebooka, pełną kontrolę użytkowników nad ich danymi, możliwość usunięcia przez użytkowników wszelkich informacji na ich temat oraz stałe rozwijanie nowych narzędzi usprawniających prywatność internautów.
Erin Egan potwierdziła też wcześniejsze zapowiedzi Sheryl Sandberg, szefowej Facebooka ds. operacyjnych o tym, że serwis odda w ręce użytkowników nowe centrum pozwalające im prościej i łatwiej niż dotąd zarządzać prywatnymi danymi na ich kontach.
- W tym roku uruchomimy nowe centrum gromadzące wszystkie ustawienia prywatności w jednym miejscu. Opracowujemy je na podstawie otrzymywanych z całego świata opinii użytkowników, podmiotów kształtujących politykę w tym zakresie oraz ekspertów zajmujących się ochroną prywatności – ujawniła we wpisie Egan.
W III kwartale ub.r. Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol. dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook zaczyna dbać o prywatność użytkowników. Rusza z kampanią edukacyjną