“CKM” i “Logo” z największymi spadkami, “Maxim” lepiej niż w grudniu
“CKM” i “Logo” to miesięczniki lifestylowe dla panów, które zanotowały największe spadki sprzedaży w styczniu br. względem stycznia ub.r. Najwięcej w zestawieniu zyskał “Stuff”. Drugi numer “Maxima” miał większą sprzedaż niż premierowe wydanie.
Liderem zestawienia pozostał “Playboy” (Marquard Media Polska). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika wyniosła w styczniu br. 72 168 egz. Tytuł ten względem stycznia ub.r. stracił 6,21 proc.
Na pozycję wicelidera z trzeciego miejsca awansował “Men's Health” (Motor-Press Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 1,60 proc. do 66 299 egz.
Trzeci w rankingu był “CKM” (Marquard Media Polska). Zanotował on największy spadek w rankingu, wynoszący 31,30 proc., co dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 50 079 egz. Sporo (28,07 proc.) stracił też plasujący się oczko niżej miesięcznik “Logo” (Agora).
Największy wzrost w zestawieniu odnotował magazyn “Stuff” (Ginza Media Group). Jego sprzedaż ogółem poszła do góry o 10,25 proc. do 15 640 egz. Pismo to pozostało jednak na ostatnim miejscu rankingu. "Stuff" miał w tym roku łączony numer styczniowo-lutowy, podobnie jak w ub. r.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Playboy | 72 168 | 76 946 |
Men's Health Edycja Polska | 66 299 | 65 257 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 50 079 | 72 894 |
Logo | 44 534 | 61 911 |
Maxim Polska | 28 229 | - |
Stuff | 15 640 | 14 186 |
Forbes. Profit | 37 100 | 42 941 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r., największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował “Playboy”. Jego wynik wzrósł o 61,65 proc. To efekt m.in. tego, że do numeru styczniowego dołączono kalendarz z rozebranymi dziewczynami i wsparto go kampanią (więcej na ten temat). Najwięcej stracił natomiast magazyn “CKM” (- 29,35 proc.).
Drugi, styczniowo-lutowy numer miesięcznika “Maxim Polska” (Ginza Media Group) miał sprzedaż ogółem na poziomie 28 229 egz., czyli o 6,09 proc. większą od sprzedaży pierwszego, grudniowego numeru, który trafił na rynek w listopadzie ub.r. Wydanie to pozostawało jednak w sprzedaży przez dwa miesiące.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | grudzień |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Playboy | 72 168 | 44 644 |
Men's Health Edycja Polska | 66 299 | 60 259 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 50 079 | 70 885 |
Logo | 44 534 | 36 498 |
Maxim Polska | 28 229 | 26 608 |
Stuff | 15 640 | 11 480 |
Forbes. Profit | 37 100 | 28 731 |
Dołącz do dyskusji: “CKM” i “Logo” z największymi spadkami, “Maxim” lepiej niż w grudniu